Sezonul 2022 din Formula 1 a fost în pauză în ultimele 4 săptămâni, dar munca în culise nu a contenit în vreun moment. GSP.ro vă prezintă cele mai importante știri ale zilei din competiția numărul 1 a sporturilor cu motor.
- După 13 dintre cele 22 de runde ale sezonului, Max Verstappen, campionul din 2021, conduce clasamentul piloților, cu 258 de puncte, 80 peste Charles Leclerc (Ferrari).
- Red Bull este lider detașat la constructori, cu 97 de puncte peste Ferrari și 127 peste Mercedes.
- Următoarea cursă a sezonului, în Belgia, pe Spa-Francorchamps, va avea loc duminică, 28 august, de la ora 16:00, liveTEXT pe GSP.ro.
Pauza de vară din Formula 1 a adus o sumedenie de noutăți savuroase pentru fanii competiției. Demne de menționat sunt plecarea lui Fernando Alonso de la Alpine la Aston Martin, mutare care va intra în vigoare din 2023, refuzul lui Oscar Piastri de a-l înlocui pe Alonso la echipa franceză și vestea că Daniel Ricciardo nu va continua alături de McLaren în 2023, urmând ca locul să-i fie luat, cel mai probabil, chiar de Piastri.
Însă ziua de vineri, prima a weekendului de Mare Premiu din Belgia, a fost presărată cu știri de mare interes. GSP.ro le prezintă pe scurt:
1. Audi intră în Formula 1 din 2026
Uriașul producător de automobile din Germania a anunțat astăzi că va intra în Formula 1 începând din 2026, ca furnizor de motoare.
Începând din acel an, monoposturile din Formula 1 vor utiliza o generație nouă de unități de putere, în care partea electrică va fi mult mai importantă, iar combustibilul utilizat va fi 100% sustenabil. Aceste două aspecte au convins gigantul din Germania să facă acest pas.
Audi va aduce la viață noile unități de putere în uzina din Neuburg, Germania.
Conducerea Audi Sport a precizat că va anunța cu ce echipă va colabora începând din 2026 „până la finalul anului”, dar toate indiciile indică spre Sauber, constructorul elvețian care în prezent colaborează cu Alfa Romeo. Ca atare...
2. Alfa Romeo încheie parteneriatul cu Sauber la final de 2023
La scurt timp după vestea intrării Audi în Formula 1, Alfa Romeo a anunțat că va încheia colaborarea cu Sauber la finalul sezonului 2023.
Compania italiană este sponsorul principal al echipei elvețiene Sauber din 2018, iar în acest an parteneriatul a avut cel mai mare succes, cu 51 de puncte adunate de echipă până în acest punct al sezonului.
În presa internațională se speculează că Sauber va fi preluată majoritar de Audi, cu 75% dintre acțiuni urmând a reveni companiei germane. Sauber ar putea prelua numele Audi începând din sezonul 2024 sau ar putea concura sub titulatura simplă până în 2026, când Audi va intra oficial în joc în postura de furnizor de motoare.
Colaborarea va presupune ca șasiul monoposturilor Alfa Romeo să fie construit în continuare în uzina echipei din Hinwil, Elveția, iar unitățile de putere în Neuburg, Germania, de către Audi.
3. Max Verstappen și Charles Leclerc pleacă din coada grilei în Belgia
Max Verstappen și Charles Leclerc, principalii pretendenți la titlul mondial, vor avea monoposturile echipate cu motoare noi înainte de Marele Premiu din Belgia. În cazul monegascului, Ferrari va apela și la un nou sistem hibrid.
Cum cei doi erau deja la limită în privința numărului de componente noi, aceștia vor fi penalizați în Belgia și vor pleca de pe ultimele poziții ale grilei.
Monopostul lui Verstappen o să aibă și cutia de viteze schimbată, potrivit cotidianului olandez De Telegraaf.
Pe ce s-au bazat echipele celor doi? Circuitul Spa Francorchamps prevede multe zone în care se poate depăși, astfel că o strategie potrivită le-ar putea aduce acestora cel puțin un loc pe podium.
{{text}}