Audi are un plan îndrăzneț de a avea o gamă de vehicule integral electrice până în 2033, iar următorul său pas către reducerea emisiilor de CO2 este SUV-ul Q4 E-Tron.
Este mai mic decât SUV-ul E-Tron de mărime medie care a fost introdus în 2019 cu aproximativ un metru, de la nas la coadă și cântărește cu aproximativ 450 de kilograme mai puțin. De asemenea, costă cu 22.000 de Euro mai puțin decât acel E-Tron și are o autonomie mai lungă în dotarea de bază. Ce diferență fac câțiva ani.
Prețul începe de la 49.995 Euro pentru Audi Q4 40 E-Tron 2023 de bază. Dispune de un singur motor de 201 de cai putere care acţionează pe roţile din spate, care se estimează că accelerează SUV-ul mic la 100 kph în 7,9 secunde în drum spre o viteză maximă de 159 kph. Audi susține că vei putea conduce 426 de kilometri cu o singură încărcare.
Trecerea la Q4 50 E-Tron Quattro vă va costa încă 5.000 Euro și vă va aduce un al doilea motor care acționa roțile din față cu o putere combinată de 295 CP. Acest lucru îi scurtează timpul de 0-100 mph la 5,8 secunde și crește viteza maximă la 180 kph. Cu toate acestea, autonomia scade la 379 de kilometri.
În vârful gamei se află Audi Q4 Sportback E-Tron la pretul de 57.995 Euro. Acest model Audi electric are o linie de acoperiș înclinată în spate pentru o siluetă mai sportivă, cu specificații de putere și performanță identice ca și Q4 50 E-Tron. Autonomia crește ușor la 390 de kilometri, datorită formei mai aerodinamice.
Toate aceste modele Audi Q4 E-Tron au un pachet de baterii litiu-ion de 82 kWh montat în podea, folosind aceeași matrice găsită pe Volkswagen ID.4.
Audi estimează că o încărcare completă a unui încărcător de nivel 2 va dura 7,5 ore. Încărcarea rapidă este limitată la 150 kW și ar trebui să dureze 36 de minute pentru a ajunge de la 5% la 80% din capacitatea bateriei.
Cum se conduce Audi Q4 E-Tron
Accelerația este mai mult decât adecvată pentru marea majoritate a șoferilor. Nu te va fixa in scaun dacă apesi pedala la sol, in schimb, este dinamic, lin și foarte ușor de controlat. Odată pornit, există mai mult zgomot de pe drum decât ne așteptăm, cu un zgomot subtil și de joasă frecvență pe care unele vehicule electrice il prezintă, deoarece nu există un motor pe gaz care să le mascheze. Manevrabilitatea este suficient de bună pentru a vă distra, dar calitatea călătoriei ramane pe primul plan, fiind foarte confortabila. Cu siguranță Q4 se simte mai agil decât ar sugera greutatea sa de 2100 de kilograme.
Există un nou mod de condus „B” care vă menține în modul de regenerare maximă și veți simțiți Q4 E-Tron că încetinește mai repede. Este accesat prin atingerea selectorului „gear” o dată și va rămâne activ până când apăsați din nou pe selector pentru a reveni în modul de conducere standard.
Audi explică lipsa conducerii cu o singură pedală ca o punte pentru cei care tocmai au facut cunostinta cu vehiculele electrice. Pe de o parte, putem înțelege să le oferim șoferilor noi de vehicule electrice comenzi familiare care nu îi vor forța să se adapteze la un nou stil de condus. Pe de altă parte, ce se întâmplă dacă noilor șoferi de vehicule electrice le place acel nou stil de condus? Noua lor mașină nu le va oferi niciodată aceasta opțiune.
Interiorul Q4 E-Tron
Interiorul lui Audi Q4 E-Tron prezintă un design nou si indraznet, depozitare deosebit de convenabilă și caracteristici tehnologice moderne care sunt ușor de utilizat. Decuparea bordului este o tăietură metalică unghiulară care încadrează ecranul tactil de infotainment și gurile de ventilație. Sub ecranul tactil standard de 11,6 inchi, înclinat spre șofer, se află o serie de butoane fizice de control al climatizării care sunt ușor de manevrat.
Consola centrală iese din bord ca un mic piedestal negru și conține selectorul de viteze, butonul de pornire/oprire și câteva comenzi secundare. Dedesubt se află o tavă cauciucată, porturi USB și un suport de încărcare wireless. Acest suport are o clemă cu arc pentru a vă menține telefonul pe loc și poate fi potrivită pentru un iPhone de dimensiunea maximă cu o carcasă de protecție destul de groasă.
Suporturile pentru pahare, recipientul pentru cotieră și buzunarele ușii sunt toate de dimensiuni moderate și oferă mult spațiu de depozitare pentru articolele personale. Ca un bonus suplimentar, există un nou suport pentru sticle în ușă, chiar sub geam langa comenzile pentru oglinzi.
Scaunele din față oferă un suport general bun, dar tapiteria este vizibil fermă și într-o zi calduroasa, pot fi înăbușitoare. Scaunele ventilate nu sunt disponibile, din păcate.
Scaunele din spate sunt suficient de spațioase pentru a găzdui pasagerii adulți, dar modelul Audi Q4 E-Tron Sportback reduce spațiul pentru cap cu 3,3 centimetri. În spatele banchetei, avem disponibil un spatiu de stocare de 702 litri. Cu bancheta rabatată, volumul portbagajului se extinde la 1500 litri. Sportback sfidează convențiile și oferă cumva acelasi spațiu: 702 litri, respectiv 1500 litri.
La o prima vedere Audi Q4 E-Tron ne lasa impresii foarte pozitive. Costă ceva mai mult decât Volswagen ID.4, dar justifică pretul prin materialele premium cu un interior semnificativ mai frumos și comenzi mai ușor de utilizat.
Mai mulți concurenți direcți includ Volvo XC40 Recharge și Mercedes-Benz EQB. Pretul pentru Volvo XC40 începe la 54.000 Euro cu o autonomie estimată de 358 de kilometri. Capacitatea de încărcare și calitatea interioară sunt comparabile cu Audi Q4 E-Tron, dar Volvo este cu o secundă mai rapid de la 0 până la 100 kph in 6.9 s. Totuși, încă nu suntem convinsi de sistemul de infotainment al celor de la Volvo, bazat pe Google.
Mercedes EQB se bazează pe GLB alimentat cu benzină și are o autonomie estimată de până la 391 de kilometri iar pretul acestuia incepe cu 55.000 Euro. Nu este la fel de sportiv ca Audi, iar unele materiale plastice dure din interior îl fac să se simtă ca o masina entry level mai degraba decât o masina de lux, dar capacitatea sa mare de încărcare maximă este mai versatilă și este disponibil cu un al treilea rând de scaune.
Dacă sunteți nou în ceea ce privește vehiculele electrice, Audi Q4 E-Tron 2023 reprezintă o tranziție mai blândă atât în ceea ce privește modul de conducere, cât și în ceea ce privește stilul care poate fi ușor confundat cu un vehicul cu ardere internă.
Informațiile din articol au fost revizuite de catre specialistii in piata de vanzari auto BCCH Auto Switzerland.
Persoanele care doresc sa-si achizitioneze un vehicul electric pot gasi un sprijin de incredere in cei de la BCCH Auto Switzerland in tot procesul de achizitie.
{{text}}