Schimbare de planuri cu două zile înainte de Campionatul Mondial: Qatar nu va mai permite comercializarea berilor cu alcool pe stadioane!
Cu puțin mai mult de 48 de ore înainte de primul meci de la Campionatul Mondial 2022, Qatar a luat o decizie drastică în privința comercializării băuturilor alcoolice: suporterii nu vor mai putea cumpăra bere pe stadioane!
Un oficial al Campionatului Mondial a confirmat noua politică qatareză în această dimineață. Ulterior, a venit un anunț din partea FIFA:
În urma discuțiilor dintre autoritățile țării gazdă și FIFA, s-a decis ca vânzarea de băuturi alcoolice să fie concentrată la Festivalul FIFA pentru Fani, alte locuri destinate fanilor și locațiile autorizate și ca punctele de vânzare a berii din perimetrul stadioanelor să fie eliminate.
Decizie de ultimă oră: fără bere pe stadioane și în apropierea lor, la Campionatul Mondial din Qatar!
Ca atare, la meciurile de la Campionatul Mondial vor fi comercializate doar băuturi fără alcool.
New York Times notează că decizia luată de Qatar va produce tensiuni între FIFA și unul dintre cei mai importanți sponsori ai forului internațional, compania de bere Budweiser, cu care FIFA are un contract de sponsorizare în valoare de 75 de milioane de dolari. De suferit vor avea și fanii, înfuriați de hotărârea comunicată astăzi.
În ghidul oficial pentru fani trimis de FIFA înainte de competiție, acestora le era promis că „deținătorii de bilete vor avea acces la Budweiser, Budweiser Zero (n.r. - bere fără alcool) și Coca-Cola în perimetrul stadioanelor” începând cu 3 ore înainte de meciuri și la maximum o oră după finalul acestora.
Berea va fi în continuare disponibilă în apartamentele de lux rezervate oficialilor FIFA și altor oaspeți bogați, conform sursei citate.
Potrivit reporterului Kaveh Solhekol, de la SkySports, deținătorii de bilete de protocol pentru corporații vor putea primi alcool în interiorul stadioanelor. Prețurile acelui tip de bilete încep de la 19.000 de lire sterline.
FIFA precizează că berea fără alcool, Budweiser Zero, va putea fi în continuare comercializată în perimetrul stadioanelor.
{{text}}