Azi, cu o zi înainte de startul Campionatul Mondial din Qatar, Gianni Infantino a susținut o conferința de presă și a vorbit și despre decizia de a interzice comercializarea băuturilor alcoolice pe stadioane.
- Gazeta Sporturilor este, exceptând TVR-ul, singura instituție media din România care trimite 4 jurnaliști la turneul final din Qatar
- Ovidiu Ioanițoaia, Dan Udrea, Remus Răureanu și Andrei Crăițoiu vor transmite din Doha pe durata competiției
- Ghid pentru Campionatul Mondial din Qatar - detalii AICI
Cu puțin mai mult de 48 de ore înainte de primul meci de la Campionatul Mondial 2022, Qatar a luat o decizie drastică în privința comercializării băuturilor alcoolice: suporterii nu vor mai putea cumpăra bere pe stadioane!
Gianni Infantino: „Suporterii pot supraviețui fără bere timp de trei ore”
Infantino a comentat această problemă, pe finalul discursului său, spunând că decizia oficialilor din Qatar s-a luat doar după consultarea FIFA.
„Personal, eu cred că se poate supraviețui fără să bei bere timp de trei ore. Fie că este în Franţa, Spania sau Scoţia. Cred că ne putem schimba mai ales când vina vorba de siguranța oamenilor.
Avem câte patru meciuri pe zi într-un singur oraș! Nu s-a mai întâmplat niciodată asta. Sunt fluxuri foarte mari de oameni care se intersectează. Securitatea este cea mai importantă! Această este garanția pe care am dat-o și o vom da! Fiecare decizie care se ia aici este discutată, dezbătută și luată împreună cu cei din Qatar!”.
Președintele FIFA s-a referit și la un posibil conflict cu sponsorul turneului pe parte de alcool, Budweiser: „Această decizie cred că ne apropie și mai mult! Trebuie să fim împreună și în momente dificile, nu doar când ne este bine”.
Singurii susținători care vor putea „fenta” restricția ar fi cei ce vor avea bilete „hospitality”, la loje VIP, și care vor putea să-și cumpere băuturi cu alcool, anunță presa engleză. Prețul acestui „moft” ar fi exorbitant. Un tichet în acel sector costă 22.000 de dolari! Pentru suporterii de rând, la acest Mondial vor fi comercializate doar băuturi fără alcool. O premieră absolută!
Compania de bere Budweiser este unul dintre cei mai importanți sponsori ai FIFA, având un contract în valoare de 75 de milioane de dolari.
{{text}}