Fotbal   •   Liga 1   •   PROIECT

„Investiție de 4 milioane €”, cu Gică Popescu printre acționari » Interviu cu CEO-ul care susține că va revoluționa fotbalul: „Le oferim cluburilor din România o fabrică de produs bani”

Marius Tudor, CEO Sport Social MarketPlace Holding

Articol de Marius Mărgărit   —  marţi, 27 decembrie 2022

O companie românească, Sport Social MarketPlace Holding, susține că are un concept unic în lume prin care le creează fanilor posibilitatea de a-și sprijini substanțial echipa favorită doar făcându-și cumpărăturile obișnuite pe platforme online special destinate cluburilor.

Este vorba despre platforme de vânzări, independente, dedicate doar suporterilor fiecărui club care aderă la proiect.

Acestea au o secțiune specială de unde se pot achiziționa articolele cu însemnele echipei favorite, dar în același timp și orice alte produse (mâncare, băutură, electronice sau electrocasnice, mobilă, îmbrăcăminte etc), la fel ca pe orice altă platformă generalistă, tip eMAG. Ulterior, un procent din profit merge către cluburi. 

Investiție de 4 milioane € în Sport Social MarketPlace Holding. Gică Popescu, printre acționari


Compania, al cărei fondator și CEO este Marius Tudor, mai are 5 acționari minoritari, printre care și fostul internațional Gică Popescu. Holdingul a dezvoltat trei divizii dedicate sportului, pe fotbal, tenis și moto (va fi inaugurată în martie-aprilie 2023), are contracte cu 80 de magazine și propune 100.000 de produse din toate domeniile.

Gazeta Sporturilor a cerut mai multe amănunte acționarului principal, Marius Tudor: 

„Eu vin din zona de investiții bancare și am înțeles de ce oamenii cumpără tot mai des și mai mult de pe online. Fie din nevoie, fie din pasiune. Pe prima au acoperit-o platforme precum Amazon sau eMAG. De cea de-a doua nu s-a ocupat nimeni. Iar pasiunea este foarte mare în sport”.

Apoi a detaliat: „Am creat și dezvoltat acest program, am realizat softul, am investit în jur de 4 milioane de euro să ajungem la aceste platforme. Sunt market place-uri dedicate suporterilor, unde pot să-și cumpere nu doar obiecte cu însemnele clubului, dar și produse de zi cu zi. 


În plus, mai au și o secțiune specială, unde pot interacționa ca pe rețelele de genul facebook, twitter sau instagram. Se creează astfel grupuri, comunități care împart aceeași pasiune”.

Prețurile ca în fan cluburi

În acest moment, există patru platforme independente, DinamoWin, Farul MarketPlace, U Cluj Superfan și UTA Fan. Ultimul nu are încă și secțiunea de articole sportive ale clubului, însă va apărea curând. 

În baza unor contracte, firma oprește aproximativ 10%, comisionul de administrare a platformei, dar înapoiază clubului jumătate din acesta. Pentru toate cumpărăturile, nu doar pentru articolele sportive!

„Așa ar obține Dinamo 6 milioane de euro pe an”

Au început cu Dinamo fiindcă „e un club de tradiție și cei de acolo au fost deschiși. Mă refer la adevăratul Dinamo, cel din Liga a 2-a. I-am convins cu un calcul simplu. Fanii sunt cea mai importantă resursă a unui club. Ei au în jur de 1,2 milioane de suporteri, iar 800.000 au deja conturi pe diverse rețele, sunt familiarizați cu cumpărăturile online. 

Dacă 500.000 dau click și își fac cont pe DinamoWin, iar numai 100.000 și-ar face cumpărăturile obișnuite acolo, cheltuind lunar 100 de euro, în contul clubului s-ar întoarce în plus 500.000 euro. Adică 6 milioane de euro pe an! Suporterii nu plătesc nimic în plus la niciun produs, prețurile sunt aceleași ca pe orice altă platformă, la toate articolele. 

Dar astfel, cumpărând de acolo, orice, ar finanța practic clubul. Un exemplu: îți iei un televizor de 4.000 de lei, înseamnă că 200 de lei ajung la club”.

Deocamdată, platformele au aproape 20.000 de utilizatori. Se poate ajunge la aceste cifre, la maturitatea proiectului, în câțiva ani.

Marius Tudor a explicat: „Noi facem platformele și le administrăm, cluburile își afișează produsele și prețurile. Și tot ele fac publicitate, marketing, să atragă cât mai mulți suporteri. Practic, noi le oferim o fabrică de produs bani. Pentru ca proiectul să ajungă cât mai repede la maturitate, adică să adune zeci de mii de fani, depinde numai de ei”.

Petrolul și FC Argeș sunt interesate și ele să aibă câte o astfel de platformă. Au fost demarate discuții și cu cele două formații din Craiova sau cu Rapid. „Eu sper ca în curând să colaborăm cu cât mai multe cluburi de tradiție, cu mulți fani”, a mai spus Marius Tudor.

Se extind și internațional 

Proiectul Sport Social MarketPlace Holding vizează și perspectiva internațională. Marius Tudor a precizat că „deja am demarat discuții cu mai multe cluburi, doar îl avem alături pe Gică Popescu, și implicit pe Gică Hagi. Am discutat la Barcelona, Real, Galatasaray, Bayern, PSG, Ajax, Atletico Madrid, Napoli. Sunt interesați pentru că nu s-a mai făcut așa ceva în lume”. 

Firește că dorim să realizăm un parteneriat și cu Steaua sau cu FCSB. Dar, deocamdată, nu am demarat niciun fel de discuții cu aceste grupări.



Nu e nevoie să mediem dialogul de pe rețeaua de socializare a acestor platforme. Sunt zeci de mii de dialoguri între fani, dar nu a existat nicio problemă de limbaj. În plus, suporterii nu au făcut niciun retur, indiferent de achiziție. Și pentru asta le mulțumim!



- Marius Tudor, CEO Sport Social MarketPlace Holding

5%din cuantumul achizițiilor îl reprezintă vânzarea de articole ale cluburilor; restul cumpărăturilor îl acoperă alte produse

Mai multe din fotbalul românesc: 

Show more
Loading ...
Failed to load data.

Show more
Loading ...
Failed to load data.