Sporturi   •   Formula 1   •   MP DIN ARABIA SAUDITĂ

Ce s-a întâmplat în cazul lui Fernando Alonso în MP din Arabia Saudită » De ce a fost penalizat la finalul cursei și cum s-a apărat Aston Martin

Fernando Alonso // FOTO: Imago

Articol de Sergiu Alexandru   —  luni, 20 martie 2023

Spaniolul Fernando Alonso (Aston Martin) a terminat din nou pe podium, fiind al treilea în Marele Premiu din Arabia Saudită. Ibericul s-a aflat în centrul unei controverse, provocate de sancțiunile aplicate de FIA și ulterior ridicată.

Ce s-a întâmplat? Fernando Alonso terminat cursa pe locul 3, dar, după cursă și ceremonia de premiere, a fost anunțat că are o penalizare de 10 secunde. Astfel, a căzut pe locul 4, fiind depășit de George Russell (Mercedes). Ulterior, Federația Internațională de Automobilism a anulat sancțiunea și Alonso a revenit pe 3.

De ce a fost penalizat Fernando Alonso

Mai întâi, în timpul cursei, Fernando Alonso a primit o penalizare de 5 secunde, pe care trebuia să o efectueze la boxe. Acesta trebuia să se oprească 5 secunde, fără ca vreun mecanic să atingă mașina. Abia după expirarea timpului puteau mecanicii să schimbe pneurile. Totuși, mecanicul care ținea cricul a atins din greșeală mașina.


Momentul în care mecanicul atingea mașina lui Fernando Alonso

Episodul s-a întâmplat în turul 19, când mai erau 31 de tururi. Totuși, FIA nu a anunțat în timpul cursei că Alonso este investigat, așa cum se întâmplase în prima etapă cu Ocon, ci abia la final, spre nemulțumirea lui Alonso, care ar fi putut forța și ar fi putut încerca să crească diferența dintre el și Russell. Iar, potrivit Mundo Deportivo, investigația a fost făcută ca urmare a unei plângeri făcute de o altă echipă.

Cum s-a apărat Aston Martin

Echipa lui Fernando Alonso a contestat imediat deciza FIA. Regulamentul precizează că în timp ce este efectuată penalizare, mecaniciii nu pot atinge mașina pentru a lucra la ea. Astfel, Aston Martin s-a apărat precizând că mecanicul a atins mașina din greșeală și că atingerea nu a însemnat că mecanicul a făcut vreo modificare la mașină.


„Au fost 5 secunde în care nu s-a umblat la mașină. Nu am furat nimic, nu am încălcat regulamentul”, a spus Mike Krack, directorul Aston Martin.

Ce a spus FIA

FIA, care a analizat imaginile din 7 unghiuri diferite pentru a constata că mașina a fost atinsă de cric, a schimbat decizia decizia pentru că nu putut demonstra că s-a încălcat regulamentul.

„După ce am analizat noile dovezi, am ajuns la concluzia că nu a exista o inteție clară, așa cum au sugerat inițial comisarii de cursă”, precizează FIA.

Citește și:

Show more
Loading ...
Failed to load data.

Show more
Loading ...
Failed to load data.