Prima cursă Sprint din MotoGP a avut de toate. Extaz, agonie și multă emoție. Noul format al competiției promite mult după premiera de la clasa regină din acest weekend. O noutate pentru piloții experimentați: 12 tururi și altă strategie decât la cursele tradiționale, care au loc duminica.
Cursa Sprint a fost câștigată de Francesco „Pecco” Bagnaia (Ducati), pe doi s-a clasat Jorge Martin (Ducati), iar pe 3 a fost Marc Marquez (Honda), cel care plecase din pole-position. Cursa a avut depășiri la limită, căzături și 4 lideri diferiți în cele 12 tururi, scrie marca.com.
Marquez a avut un start foarte bun, dar a fost depășit după primele două tururi de Bagnaia și Martin. A ținut pasul cu grupul din față și, deși ajunsese la un moment dat pe poziția a 5-a, nu s-a dat bătut. După ce în ultimii ani a avut de înfruntat numeroase probleme - ba cu accidentările, ba cu motocicleta -, pilotul Repsol Honda se poate declara mulțumit de prestația din cursa de sâmbătă. Dubla depășire reușită în fața lui Oliveira și Miller a fost o nouă mostră că nu și-a pierdut magia.
Agonie în prima cursă Sprint din istoria MotoGP
Joan Mir (Honda) a căzut în primul tur și i-a complicat cursa lui Quartararo (Yamaha), care a terminat al zecelea. Luca Marini (Ducati) a pierdut controlul și s-a accidentat încercând să-l depășească pe Bastianini (Ducati), pe care l-a și pus la pământ. Alex Marquez (Ducati) a avut un mic contact cu Maverick Vinales (Aprilia), dar au reușit amândoi să continue pe circuit. Dezamăgire totală în echipa deținută de Valentino Rossi, după ce și Bezzecchi (Ducati) a căzut. Nici Augusto Fernandez (Tech3 GASGAS) nu a reușit să termine cursa.
În ceea ce privește pneurile, pe spate toată lumea a optat pentru cele soft. În față, lucrurile s-au schimbat: Marc Marquez, Aleix, Maverick Vinales, Oliveira, Miller și Binder au ales hard, restul, cu excepția lui Zarco și Jack Miller (soft) au ales medium.
Pol Espargaro, pilotul GASGAS Tech3, nu a participat la cursa-sprint și nu va concura nici în cursa tradițională de duminică. El a suferit răni la spate, maxilar și plămâni în urma unui accident produs la antrenamentele de vineri.
Reguli pentru cursele MotoGP Sprint
- Fiecare etapă a campionatului din 2023 va avea o cursă Sprint
- Antrenamentele de vineri sunt prelungite, iar rezultatele determină intrarea în Q2.
- Grilele de start pentru cursa Sprint și pentru cursa completă de duminică sunt ambele determinate de rezultatele din calificările de sâmbătă.
- Cursa Sprint are jumătate din distanța normală a cursei și se vor acorda jumătate din puncte. Sistemul de punctaj este următorul: 12, 9, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1.
- Rezultatele sunt listate separat. Învingătorul unei curse sprint nu va intra în cărțile de istorie ca un câștigător oficial al unui GP
- Încărcăturile de combustibil vor fi limitate la 12 litri pentru cursa de sprint, în loc de 22L, cât este permis pentru marele premiu.
- Regulile privind limitele pistei au fost, de asemenea, modificate pentru cursa de sprint, numărul de încălcări permise înainte de a se acorda o penalizare fiind redus de la cinci la trei.
- Orice penalizare primită într-o cursă de sprint pentru un incident va fi transferată în marele premiu principal, la fel ca și orice pedeapsă acordată înainte de cursă.
- Regulile privind pneurile nu se vor schimba pentru cursa de sprint și nu vor exista pneuri speciale pentru cursa de sprint, așa cum se întâmplă la World Superbikes, conform motorsport.com
Duminică, de la 16:00, e programat Marele Premiu al Portugaliei la MotoGP. Cursa convențională de 25 de tururi poate fi urmărită live pe Digi 2.
{{text}}