Campionate

Decizie în Premier League: din 2026, fără pariuri pe piept » Publicitatea la betting și cazinouri, posibilă în continuare pe mânecile și spatele tricourilor

Articol de Daniel Scorpie  —  Saturday, 15 April 2023

Cluburile din elita Angliei au decis, voluntar, să facă un pas pentru diminuarea expunerii de care au acum parte companiile din industria jocurilor de noroc. Conform acordului recent agreat, pe partea din față a tricourilor de joc nu vor mai putea fi afișate reclame la agenții de pariuri fizice sau online, cazinouri, loterii și alte jocuri de noroc.

Contractele în vigoare rămân valabile și se vor putea semna și altele numai până în 2026. Începând din sezonul 2026-2027, va intra în funcțiune acestă nouă regulă.

Premier League, decizie importantă

Cluburile au optat singure pentru această măsură și au votat în unanimitate pentru respectiva interdicție. Iar Premier League vrea să devină unul dintre ambasadorii noii abordări față de casele de pariuri din Regatul Unit. 

„Guvernul de la Londra a anunțat însă, de mai mult timp, că vrea să revizuiască normele asupra pariurilor și echipele din cel mai urmărit campionat din lume au luat această hotărâre după ce s-au consultat și cu Departamentul de Cultură, Media și Sport”, scriu tabloidele engleze, preluate de ziarele de pe continent. 

Premier lucrează cu alte ligi și sporturi pentru a crea un cod de conduită în raporturile dintre sportul profesionist și pariuri.

De pe fața tricourilor pe mâneci

„În prezent sunt 8 cluburi din Premier League care au ca sponsor principal o casă de pariuri, cifra de afaceri stagională fiind estimată la suma de 68 de milioane de euro”, dezvăluie Gazzetta dello Sport. E vorba despre Bournemouth, Brentford, Everton, Fulham, Leeds, Newcastle, Southampton și West Ham.

Doar încă trei ani se va putea face reclamă pariurilor sportive, cazinourilor și altor societăți organizatoare de jocuri de noroc pe mijlocul tricourilor. 

Dar nu este vorba despre o interdicție totală. Cluburile vor putea să afișeze în continuare din 2026-27 numele caselor de pariuri pe mânecile tricourilor sau în alte părți mai puțin vizibile și cu caractere mai mici. De asemenea, ledurile din jurul gazonului vor putea găzdui în continuare reclame la betting. 

Toate aceste inițiative vin să sprijine lupta împotriva dependenței față de jocurile de noroc în Regatul Unit.

Anglia, după Italia și Spania

Premier League e al treilea campionat mare care nu mai acceptă case de pariuri ca sponsor principal. Cluburile din Serie A nu mai pot face reclamă pe tricouri la case de pariuri din 2019, iar cele din La Liga au renunțat și ele din 2021. 

Federația olandeză și cea belgiană încearcă să se opună unor interdicții similare pe care guvernele încearcă să le impună și care ar urma să intre în vigoare din 2025.

România depinde de industria pariurilor

În România, Liga 1 și-a schimbat denumirea în SuperLiga pentru a prelua numele sponsorului principal, casa de pariuri Superbet. 

Alte două competiții importante au ca partener principal o casă de pariuri: Liga 2 (Casa Pariurilor) și Cupa României (Betano). FRF are un parteneriat cu Casa Pariurilor pentru echipele naționale.

La nivel de club, FCSB, CSU Craiova, Hermannstadt, Rapid, U Cluj și UTA au ca sponsor principal o casă de pariuri și îi poartă numele pe piept, în timp ce FC Argeș, FC Botoșani, CFR Cluj, Farul, Petrolul și Mioveni fac reclamă pe spate, pe mânecă sau pe șort. Doar Chindia, FCU Craiova, Sepsi și Voluntari au pe tricouri branduri numai din alte domenii.

De anul trecut, companiile din industria jocurilor de noroc sunt taxate mai dur, iar în acest an sunt în dezbatere diverse proiecte de lege menite să diminueze dependența. 

Citește mai multe știri din fotbalul internațional: 

Show more
Loading ...
Failed to load data.

Show more
Loading ...
Failed to load data.