Gigantul de echipament sportiv Nike nu a avut niciodată contract cu sârbul Novak Djokovic, ci doar cu rivalii săi, elvețianul Roger Federer și spaniolul Rafael Nadal.
În ciuda faptului că mulți deja îl consideră pe Novak Djokovic drept cel mai bun din toate timpurile - sârbul având 22 de Grand Slam-uri și o serie impresionantă de recorduri în palmares, liderul mondial nu a avut impactul de piață pe care Federer și Nadal l-au avut și-l au, spun cei de la Nike. Mike Nakajima, fostul director al departamentului de tenis din cadrul Nike, a explicat situația.
„Nu trebuia să-l pierdem niciodată pe Roger Federer”
„Nu avem nimic împotriva lui Novak - este un jucător grozav, vorbește bine și poate deveni cel mai mare jucător al tuturor timpurilor. Dar din punct de vedere al marketingului, am simțit că Serbia nu este o piață mare pentru noi, așa că am luat în considerare acest lucru.
Nici Elveția nu era atât de mare, dar când Federer a devenit acel „Roger Federer”, a devenit un atlet global și asta a fost suficient pentru noi. Nike a crezut de la începuturi că Roger e un atlet tânăr foarte promițător și am putut vedea că jocul se mișcă în Europa.
Spania este o piață uriașă pentru Nike, iar Rafa are o mulțime de urmăritori, așa că Roger și Rafa sunt sportivii de care am decis să ne agățăm și să ținem de ei. Plecarea lui Roger Federer (n.r. - la Uniqlo, companie de echipament din Japonia) nu ar fi trebuit să se întâmple niciodată. Pentru noi, să lăsăm pe cineva ca el să plece, este o atrocitate.
Roger Federer trebuia să fie cu Nike pentru tot restul carierei sale. La fel ca Michael Jordan. Ca LeBron James, ca Tiger Woods. El se află chiar acolo, alături de cei mai mari sportivi Nike din toate timpurile. Sunt încă dezamăgit. Dar s-a întâmplat. Trebuie să trec peste asta. Nu a fost decizia mea și nu am fost acolo pentru asta”, a explicat Mike Nakajima, conform sportskeeda.
În prezent, Novak Djokovic are ca sponsor Lacoste.
{{text}}