Din sezonul viitor, Rapid va evolua din nou în echipamente Kappa, marcă pe care a purtat-o în anul în care Mircea Lucescu aducea titlul în Giulești în 1999 # Au trecut 24 de ani de atunci, iar vișiniii își doresc să scrie din nou istorie în fotbalul românesc.
Rapid își schimbă sponsorul tehnic, după doi ani în care a îmbrăcat tricourile Nike. Giuleștenii lasă gigantul american pentru unul din Italia, Kappa, firmă la care au mai apelat, în urmă cu mai mult de două decenii, atunci când au cucerit cel de-al doilea titlu de campioană, cu Mircea Lucescu la timona echipei.
Multe cluburi din Franța, Italia, Grecia și Spania poartă Kappa. AS Monaco, Fiorentina, Panathinaikos și Metz, formația pregătită de Ladislau Boloni, sau Deportivo La Coruna. Sunt și naționale care se îmbracă de la brandul torinez înființat în 1967. Dintre ele, doar Tunisia are o cotă cât de cât de top, în comparație cu Fiji și Gabon.
GALERIE FOTO. Imagini din sezonul 1998-1999: Rapid campioană în tricourile Kappa
Rapid va juca în tricouri istorice
Planul ținut secret în Giulești îi aparține lui Daniel Niculae. Președintele clubului este cel care a optat pentru Kappa, un plan pe care l-a avut în vedere și înainte de a alege Nike. Iar modelele vor fi vintage, o copie stilizată a tricourilor din sezonul 1998-1999, când în Giulești au curs lacrimi de fericire la adjudecarea celui de-al doilea titlu din istorie.
Atunci, Lobonț, Raț, Rednic, Lupu, Măldărășanu, Sabău, Pancu, Șumudică sau Ganea îmbrăcau tricouri Kappa, în dungi alb cu vișiniu. Giuleștenii punctează din ce în ce mai des la capitolul imagine, iar schimbarea partenerului tehnic le-ar putea aduce câteva sute de mii de euro în conturi.
Fanii din Grant sunt cunoscuți ca mari pasionați de produse cu însemnele clubului, magazinul inaugurat de curând fiind un adevărat furnicar aproape zi de zi.
„Rapid să ajungă să se finanțeze singur”
Dan Șucu, unul dintre finanțatorii Rapidului, vine dintr-un mediu de business-corporate, iar planurile sale sunt mari pentru anii viitori. „Nu e o problemă dacă cresc cheltuielile. Eu și Victor Angelescu ne-am asumat că vom investi permanent în următorii 3-4 ani.
În total, o să venim cu 25 de milioane de euro în această perioadă. Până când vom aduce clubul la performanță, adică să se bată permanent la titlu și să-l și câștige. Acesta ar fi țelul", spune omul de afaceri. Acesta are și un plan bine la pus la punct, pe care vrea să-l bifeze: „Rapid să ajungă să se finanțeze singur”.
Apoi detaliază: „E un obiectiv, dacă vrem să fim listați la Bursă. OK, listarea poate să vină în 5 ani, cum ne-am propus, pentru că e o operațiune care ține de mai multe aspecte, de moment, de oportunitate”.
Rapid vrea colaborare cu un club mare
Victor Angelescu, celălalt om important din conducerea clubului, a dezvăluit o parte din planurile pe care le are cu echipa. Acesta își dorește și o colaborare cu un club important, tocmai pentru a putea aduce, sub formă de împrumut, jucători peste nivelul din Liga 1:
„Este o idee pe care am discutat-o cu Daniel Niculae şi cu domnul Şucu. Ne gândim să avem pe viitor o colaborare cu un club mare şi să putem aduce jucători care ar fi mai greu de adus în România şi care să fie peste nivelul campionatului.
O asemenea colaborare necesită timp. Discutăm. Încercăm ca în viitorul apropiat să avem o legătură cu mai multe cluburi, suntem în discuții. Este strategia la care ne-am gândit”.
FCSB a jucat în tricourile de la Sevilla!
În 2016, cei de la FCSB au apelat la istorie atunci când și-au schimbat tricourile înainte de startul sezonului. Acestea au fost albe, la fel ca la meciul de poveste de pe 7 mai 1986, din finala Cupei Campionilor Europeni, cu Barcelona.
Decizia a fost luată în acel moment pentru a celebra 30 de ani de la cea mai mare performanță reușită de o echipă de club din România.
Albul a revenit la FCSB după 30 de ani, special pentru a celebra câștigarea Cupei Campionilor EuropeniEchipament contrafăcut în Brazilia
În timpul Jocurilor Olimpice de la Rio, pe 7 august 2016, echipa de investigații GSP publica o corespondență în Gazeta Sporturilor, cu dovezi și mărturii că echipamentul sportivilor români era contrafăcut. Acesta costase 130.000 euro și era prezentat ca fiind Kappa, însă s-a deșirat, decolorat și rupt pe sportivi.
Gazeta a descoperit inclusiv că Pax Creative, firma care a livrat echipamentul, a fost fondată de membrul CIO Octavian Morariu și de secretarul general Dobrescu, al doilea apărând ca inculpat în dosar.
Prezentat drept Kappa, acesta era, de fapt unul fake, având etichetele unei alte firme și care costase enorm, 130.000 euro.
{{text}}