După ce miercuri, 10 mai, Consiliul Legislativ din cadrul Parlamentului a emis un aviz negativ în cazul inițiativei lui Vasile Dîncu de modificare a Legii Sportului, prin care Steaua ar urma să promoveze în Superligă, și Consiliul Economic și Social s-a poziționat împotriva propunerii fostului ministru al Apărării.
CONTEXT:
- Vasile Dîncu, fostul ministru al Apărării, și colegii lui din PSD au propus unele modificări aduse Legii educației fizice și sportului. Ele ar trebui să ofere Stelei dreptul de promovare din sezonul 2023-2024, dacă vor fi aprobate până cel târziu cu o săptămână înaintea startului viitorului campionat din Liga 2;
- Conform actualei Legi a Sportului, „militarii” nu pot ajunge în primul eșalon decât dacă își schimbă forma de organizare. Fie ca asociație non-profit, fie ca societate comercială pe acțiuni. Iar altă variantă este să obțină modificarea legii și cluburile de drept public să poată fi considerate profesioniste.
Bogdan Simion, președintele Consiliului Economic și Social, a spus că rolul instituțiilor statului nu este acela de a înființa și finanța cluburi sportive profesioniste, ci de a promova sportul de masă și cel de performanță. De aceea, și Consiliul Economic și Social a dat aviz negativ în cazul propunerii lui Vasile Dîncu.
Modificarea Legii Sportului, aviz negativ și din partea Consiliului Economic și Social
Important: Consiliul Economic și Social este un organ consultativ de specialitate al Parlamentului României. Poate analiza legi, modificări aduse acestora, dă avize, pozitive sau negative, dar nu are un rol decisiv. Altfel spus, în ciuda avizului negativ acordat propunerii legislative de modificare a Legii Sportului, Parlamentul poate da în continuare curs, teoretic, inițiativei lui Vasile Dîncu.
„Nu este rolul instituțiilor statului, respectiv al persoanelor juridice de drept public, să înființeze și să finanțeze cluburi sportive profesioniste.
La fel ca în majoritatea țărilor din Europa, rolul statului este bine delimitat în promovarea sportului de masă și a celui de performanță, fără a înființa propriile cluburi în structuri fără atribuții în acest sens”, a declarat Bogdan Simion, potrivit Prosport.
Declarațiile lui Bogdan Simion se regăsesc și în motivarea Consiliului Economic și Social
Ceea ce a declarat Bogdan Simion poate fi regăsit și în motivarea acordării avizului negativ în cazul propunerii fostului ministru al Apărării, Vasile Dîncu.
Sursă foto: ProsportNu este rolul instituțiilor statului, respectiv al persoanelor juridice de drept public, să înființeze și să finanțeze cluburi sportive profesioniste.
La fel ca în majoritatea țărilor din Europa, rolul statului este bine delimitat în promovarea sportului de masă și a celui de performanță, fără a înființa propriile cluburi în structuri fără atribuții în acest sens.
Modificările propuse în noua Lege a Sportului: Dîncu vrea să introducă pasajele „persoane juridice de drept public” și „organizate ca persoane juridice de drept public”
(1) Cluburile sportive, organizate ca societăţi comerciale sportive pe acţiuni, sunt cluburi sportive profesioniste. Acestea au drept obiect de activitate participarea la competiţii sportive profesioniste, promovarea şi dezvoltarea activităţilor sportive, precum şi alte activităţi legate sau derivate din obiectul lor social.
-Actualul alineat din art. 31 al Legii educației fizice și sportului
Propunerea de modificare: „(1) Cluburile sportive profesioniste sunt structuri sportive organizate ca asociații fără scop patrimonial, societăți comerciale sportive pe acțiuni sau persoane juridice de drept public, înființate ca instituții publice reprezentative în domeniul activității sportive de performanță, care au obținut licența din partea federației sportive naționale, emisă în conformitate cu statutele și regulamentele federațiilor internaționale pe ramura de sport”.
(3) Cluburilor sportive profesioniste li se aplică regimul juridic al societăţilor comerciale, cu particularităţile cuprinse în prezenta lege.
- Actualul alineat din art. 31 al Legii educației fizice și sportului
Propunerea de modificare: „Cluburilor sportive profesioniste, organizate ca asociații fără scop patrimonial, li se aplică regimul juridic al acestui tip de asociații, cluburilor sportive profesioniste, organizate ca societăți sportive comerciale pe acțiuni, li se aplică regimul juridic al societăților comerciale, cu particularitățile din prezenta lege, iar cluburilor sportive profesioniste, organizate ca persoane juridice de drept public, înființate ca instituții publice reprezentative în domeniul activității sportive de performanță li se aplică regimul juridic al instituțiilor publice în subordinea cărora funcționează”.
{{text}}