Întrebat despre interzicerea caselor de pariuri pe tricourile de joc (pe piept), în campionatul Angliei, începând din 2026, Orlando Nicoară, directorul firmei care deține drepturile TV în Liga 1, a comentat subiectul.
„Pariurile au existat și înainte de '89, pe vremea lui Ceaușescu. La Pronosport jucam toți pe meciurile din Italia. Pariurile înseamnă să ai habar de ceea ce se întâmplă în fotbal.
Pariurile au fost legate mereu de fotbal, de sport. Referitor la interzicerea caselor de pariuri pe tricourile de joc, ar însemna dispariția a 30-40 la sută din banii care astăzi ajung în sportul din România. Dacă statul va pune acești bani pe masă și va suplimenta bugetele...”, a declarat Nicoară.
Anglia interzice casele de pariuri pe piept
Cluburile din elita Angliei au decis, voluntar, să facă un pas pentru diminuarea expunerii de care au acum parte companiile din industria jocurilor de noroc. Conform acordului recent agreat, pe partea din față a tricourilor de joc nu vor mai putea fi afișate reclame la agenții de pariuri fizice sau online, cazinouri, loterii și alte jocuri de noroc.
Contractele în vigoare rămân valabile și se vor putea semna și altele numai până în 2026. Începând din sezonul 2026-2027, va intra în funcțiune acestă nouă regulă.
Anglia, după Italia și Spania
Premier League e al treilea campionat mare care nu mai acceptă case de pariuri ca sponsor principal. Cluburile din Serie A nu mai pot face reclamă pe tricouri la case de pariuri din 2019, iar cele din La Liga au renunțat și ele din 2021.
Federația olandeză și cea belgiană încearcă să se opună unor interdicții similare pe care guvernele încearcă să le impună și care ar urma să intre în vigoare din 2025.
România depinde de industria pariurilor
În România, Liga 1 și-a schimbat denumirea în SuperLiga pentru a prelua numele sponsorului principal, casa de pariuri Superbet.
Alte două competiții importante au ca partener principal o casă de pariuri: Liga 2 (Casa Pariurilor) și Cupa României (Betano). FRF are un parteneriat cu Casa Pariurilor pentru echipele naționale.
La nivel de club, FCSB, CSU Craiova, Hermannstadt, Rapid, U Cluj și UTA au ca sponsor principal o casă de pariuri și îi poartă numele pe piept, în timp ce FC Argeș, FC Botoșani, CFR Cluj, Farul, Petrolul și Mioveni fac reclamă pe spate, pe mânecă sau pe șort. Doar Chindia, FCU Craiova, Sepsi și Voluntari au pe tricouri branduri numai din alte domenii.
De anul trecut, companiile din industria jocurilor de noroc sunt taxate mai dur, iar în acest an sunt în dezbatere diverse proiecte de lege menite să diminueze dependența.
{{text}}