Fotbal   •   Liga 1   •   PROFU' DE SPORT

Mirel Rădoi, poveste spectaculoasă la „Profu' de sport” despre marile sale pasiuni: „Când a văzut actele, soția a crezut ca luăm o casă: «În sfârșit, te-ai deșteptat și tu!»”

Articol de Remus Dinu   —  vineri, 19 mai 2023

Mirel Rădoi (42 de ani) a fost invitat într-o ediție specială a podcastului „Profu' de sport”, realizată de redactorul-șef GSP, Cătălin Țepelin, în Arabia Saudită.

Fost selecționer al României și antrenor la FCSB sau CS Universitatea Craiova, Mirel Rădoi a vorbit despre două dintre pasiunile sale: mașinile și ceasurile de lux. Acesta a povestit cum și-a uimit soția când a făcut un credit la bancă pentru a-și cumpăra un Bentley.

VIDEO Poveste spectaculoasă cu Mirel Rădoi: „Când a văzut actele de la primul Bentley, soția mi-a zis «În sfârșit te-ai deșteptat și tu și luăm casă»”


- Aici, performanțele pe care le-ai făcut sunt imedit convertite în bani, în foarte mulți bani, că de asta vin atât de mulți fotbaliști aici. E limpede că în anii ăia petrecuți în Arabia Saudită și apoi în Emirate te-ai îmbogățit. Care a fost cea mai mare primă pe care ai luat-o pentru un singur meci aici? Pentru un trofeu, bănuiesc, pentru o finală de Cupă, ceva. 

- Ar trebui să evaluez costul în mașini. Pentru că au fost două mașini la câștigarea Cupei.

- La același meci, două mașini? 

- Nu, nu. Pentru două trofee. O mașină pentru câștigarea Cupei, o mașină pentru câștigarea campionatului. Pe lângă prima pe care o avea fiecare jucător în contract, fiindcă aveai o primă trecută în contract, exista posibilitatea să mai apară o primă de la diverși susținători ai echipei, plus mașina respectivă. Am primit o mașină și, dacă ar fi să fac o evaluare, cred că la momentul respectiv era aproape 200.000 de dolari.

- Ce mașini erau cele primite? 

- În momentele acelea, erau modele noi de Mercedes, doar ce apăruseră. Țin minte că, la câștigarea Cupei, a venit cineva cu cheia mașinii și n-am înțeles pentru ce era, fiindcă eu aveam un BMW dat din partea clubului. Și zic: „Asta nu e mașina mea, eu am un BMW". Și mi-au zis că acea mașină e pentru mine, e cadou, și că pot s-o păstrez. Când m-am urcat în noua mașină, până și actele erau deja pe numele meu, mașina era a mea. M-am dus la președintele clubului, i-am mulțumit și mi-a zis: „Nu, noi trebuie să-ți mulțumim, fiindcă niciodată nu ne-am așteptat că tu poți să faci asta". Dădusem gol și pasă de gol în finala Cupei Președintelui.

- Apropo de mașini. În țară, știi că s-a discutat de multe ori despre aparițiile tale ușor ostentative uneori la volanul unor supermașini, cu ceasuri scumpe și așa mai departe. Ai făcut-o pentru a arăta cât de bine o duci sau pur și simplu s-a nimerit să ai niște pasiuni care nu pot fi ascunse? 

- Nu, sunt pasionat. Sunt pasionat la nivel de mașini de când eram jucător și nu aveam contracte mari.


- Da, îmi aduc aminte. Dar, în ultima vreme, ai exagerat cu pasiunea asta.

 - Pentru că, și din punct de vedere financiar, au început să apară mai mulți bani. Dar mereu le-am schimbat. În ultima perioadă, nu am pierdut foarte mulți bani cu mașinile. Într-adevăr, am pierdut şi în trecut, dar acum mă duc către mașini care pot fi revândute și după ce te plimbi o perioadă cu ele. Pierderile nu-s foarte mari, ba chiar la unele dintre ele și câștigi! După aceea, pasiunea cu ceasurile se datorează lui Cosmin Olăroiu, că la el am văzut foarte multe ceasuri, ediții mai speciale, ediții limitate. Deci, Oli nu mi-a dat doar fotbal, mi-a dat și pasiunea pentru ceasuri.

- La ceasuri e mai complicat să le revinzi, nu? Pe astea trebuie să le cam ții. 

- Nu, nu prea vreau să le vând. Am unele investiții în ceasuri la care, dacă am dat un preț acum, prețul acela poate fi apoi dublu sau chiar triplu. 

- De ce? 

- Pentru că sunt ediții care nu se mai fabrică, ediții limitate, brand-uri care fac doar anumite ceasuri. 

- Și câte ceasuri cu adevărat deosebite ai în colecția ta? 

- Nu știu un număr și nici n-aș vrea să spun unul. Plus că, apropo de ce ai zis, s-a făcut polemica asta că mă laud cu ele și nu vreau să mai spun. Și poate mă trezesc mâine-poimâine că pățesc ce a pățit Olăroiu în Italia. 

- Să-ți fure ceasul pe stradă.

 - Da, să mă trezesc cu pistolul la tâmplă, pentru că te poți aștepta și la lucrurile acestea, și de aceea am preferat să nu spun. Dar pasiunea pentru mașini e mai mare decât cea pentru ceasuri. 

- Cea mai scumpă mașină pe care ai avut-o?

- N-are sens. E un preț care se poate plăti pe o mașină și un preț cu care se poate vinde. Îți dau un exemplu: poți să plătești 450.000 de euro pe o mașină și apoi s-o scoți la vânzare cu 600.000 de euro. 

- Am văzut că tu mai aveai inclusiv pasiunea asta să le faci diverse tuning-uri, personalizări suplimentare. 

- Da, la unele dintre ele. Nu mi-a plăcut foarte mult să fac tuning la motoare, decât ceea ce-ți spune producătorul. În schimb, kit-urile de exterior, da. Îmi place să fie mai agresivă, dar nu-mi place să fie ceva ostentativ, așa cum s-a spus, să sară în ochi. Dar îmi place ca o mașină să arate destul de bine. 

- Aici a fost o discuție inclusiv despre faptul că îți poți pune jucătorii într-o situație de inferioritate, tu fiind antrenor la națională, la o echipă de club, iar tu să-i faci pe unii să se simtă...

- Poate să-i motiveze lucrul acesta și să vadă unde pot ajunge dacă urmează să fie profesioniști. Poate fi văzută și în direcția asta. Nu-mi iau mașini pentru ca un jucător sau un alt antrenor să se simtă prost, le iau pur și simplu pentru că-mi plac mie și pentru a mă simți eu bine, nu că vreau să arăt cuiva că am sau că n-am bani. Primul Bentley, de exemplu, l-am luat făcând un credit. Iar soția mea, când a văzut documentele acasă, a zis: „În sfârșit, te-ai deșteptat și tu și luăm casă". Zic: „Da, luăm casă, avem unde să stăm acum”. Până când a văzut documentele pe care era scris Bentley Continental (râde). 

- Și?

- Spunea: „Toată lumea face credite să-și un apartament, să-și ia o casă. Cum să iei mașină?". Și zic: „Fii atentă! Dacă luăm un apartament, ne putem plimba cu el?".„Nu!". Și-i spun: „Cu mașina ne plimbăm și în ea putem să și dormim". N-a mai zis nimic când a văzut ce nebun are. A înțeles mesajul. Deci, mi-au plăcut mașinile și când n-aveam bani, deci n-o fac acum în mod special. 

- Povestea asta e de pe vremea când erai la Steaua, nu?

 - Da, da. La fel ca acum, mă plimb cu ele trei luni sau trei ani, apoi le scot la vânzare. N-am niciun fel de problemă, că zic unii că am probleme cu banii dacă fac asta. Nu, n-am nicio problemă. Pot să am sau să nu am probleme cu banii, fac ce vreau cu bunurile mele. Pot să-mi vând ceasul, pot să-mi vând casa, pot să-mi vând mașina. 

- Practic, tu spui că-ți satisfaci plăcerea asta și le rulezi. Cumperi o mașină scumpă, iar după o perioadă o vinzi, ieși în plus sau în minus, dar nu contează, tu măcar ești mulțumit, te bucuri de viață și de ce ai câștigat pe teren, nu? 

- Exact. 

- Apropo de câștiguri, ai câștigat mai mult în Emirate decât în Arabia Saudită, ca fotbalist? 

- Da! 

- Sunt mai mulți bani acolo decât aici, nu? 

- Da, absolut! Cei trei ani petrecuți la Al-Ain au însemnat cea mai bună perioadă perioadă din punct de vedere financiar. În cei trei ani de acolo, am făcut cât am făcut în toată cealaltă perioadă de când m-am apucat de fotbal. 

- Adică Arabia Saudită +Steaua + tot?

 - Tot, da.

Citește și: 

Show more
Loading ...
Failed to load data.

Show more
Loading ...
Failed to load data.