Farul a devenit campioană în Liga 1, după un succes spectaculos cu FCSB, 3-2, în penultima etapă din play-off.
Succesul, al doilea din cariera de antrenor al lui Gică Hagi, îi va aduce Farului o sumă importantă din drepturile TV.
Cele 16 formații din primul eșalon încasează un total de 28,5 milioane de euro în fiecare stagiune. Banii le sunt împărțiți în trei tranșe exclusiv după criterii sportive, în funcție de clasarea în campionatul precedent și de situația din clasament de pe parcursul stagiunii curente.
Câți bani ia Farul după câștigarea campionatului: 2.640.000 de euro
Pentru că a terminat pe locul 1, Farul va primi cea mai mare sumă din drepturile TV, și anume 2.640.000 de euro, cu 100.000 de euro mai mult decât va lua locul 2.
8.5 milioane de euroa fost bugetul celor de la Farul în actualul sezon
Orice titlu, orice performanță are frumusețea ei. Toată Constanța, toată Dobrogea e fericită acum. Se naște ceva de nivel mare aici! Toată lumea din club, toți am jucat fotbal. Avem conducere bună, încercăm să ne facem treaba. Tot ce am realizat este meritul jucătorilor, noi doar am planificat. La asta cred că ne pricepem bine.
- Gică Hagi
Cresc banii din drepturile TV
Între LPF și actualul deținător al drepturilor, firma EAD, s-a ajuns la un consens pentru prelungirea contractului care urma să aibă scadența la finalul sezonului următor, adică în vara lui 2024.
Contractul nou va presupune și o mărire a sumei pe care LPF și cluburile o vor încasa. De la 28 de milioane, cât e în prezent, la 30 de milioane de euro. O indexare de 7%, care se va aplica începând cu primul campionat de după expirarea actualului contract, mai precis de la startul sezonului 2024-2025.
Pentru Liga 1 rezultă un total de 118 milioane de euro, în perioada 2023-2027, exclusiv din drepturile TV. Cele două milioane de euro surplus vor ajunge la cluburi, însă doar jumătate din această sumă e garantată. Un milion de euro va fi redistribuit celor 16 participante conform grilei din prezent:
- o treime din bani se împart în mod egal;
- altă treime în funcție de clasamentul din sezonul precedent, la final de play-off și play-out;
- ultima treime în funcție de ierarhia de la finalul sezonului regulat în cursul anului competițional respectiv.
Al doilea milion va fi disponibil, într-o cotă egală, tuturor cluburilor, dar acești bani vor putea fi accesați doar cu anumite performanțe bifate în privința audienței TV și a prezenței spectatorilor pe stadion. La acest capitol încă există negocieri între deținătorul de drepturi și echipe. În urmă cu un an, când au început discuțiile pentru prelungirea contractului, propunerea celor de la EAD a fost următoarea:
- Să aibă o medie de spectatori la meciurile de pe teren propriu de cel puțin 70% din capacitatea stadioanelor, acest lucru fiind valabil pentru echipele care evoluează pe arene care au cel mult 14.000 - 15.000 de spectatori. Pentru cluburile care evoluează pe arene cu peste 15.000 de locuri, să aibă o medie de minimum 10.000 de fani.
- Să crească audiența TV medie a meciurilor cu 10% față de sezonul precedent
{{text}}