Revenită în Campionatul Mondial de Anduranță (WEC) după 50 de ani, Ferrari a câștigat ediția centenară a cursei de 24 de ore de la Le Mans prin echipajul cu numărul 51, format din James Calado, Antonio Giovinazzi și Alessandro Pier Guidi # Pilotul român Filip Ugran (20 de ani), care a concurat pentru Prema Racing la clasa LMP2, a încheiat cursa pe locul 16 la categoria sa, 34 la general.
După 50 de ani departe de competiția numărul 1 de anduranță din sporturile cu motor, Ferrari a revenit în acest an, în colaborare cu constructorul italian AF Corse.
Ferrari a câștigat cursa de 24 de ore de la Le Mans
La prima participare în legendara cursă de 24 de la Le Mans după o jumătate de secol, echipa italiană a câștigat prin mașina cu numărul 51, la volanul căreia s-au aflat James Calado, Antonio Giovinazzi și Alessandro Pier Guidi.
După un început de cursă haotic, cu multe schimbări de lider, a doua parte a cursei a fost o afacere în 2.
Hypercar-ul Ferrari și mașina Toyota cu numărul 8, condusă de Buemi, Hartley și Hirakawa, au fost în luptă pentru poziția fruntașă, italienii trecând primii linia de finiș, cu un minut și 21 de secunde mai devreme decât Toyota.
De la stânga la dreapta: Alessandro Pier Guidi, Antonio Giovinazzi și James Calado, câștigătorii cursei de 24 de ore de la Le Mans // foto: Guliver/gettyimagesCealaltă mașină Ferrari AF Corse, condusă de Fuoco, Molina și Nielsen, s-a clasat pe 5.
Românul Filip Ugran, pe locul 16 în cursa de 24 de ore de la Le Mans
În clasa LMP2 a concurat și un pilot român, Filip Ugran, în una dintre mașinile Prema Racing.
Echipajul cu numărul 9, din care au făcut parte Ugran, Bent Viscaal și Juan Manuel Correa, s-a clasat pe locul 16 în categoria sa și pe locul 34 la general.
Filip Ugran // sursă foto: InstagramInter Europol Competition, prin Smiechowski, Costa și Scherer, a câștigat clasa.
La clasa LM GTE AM s-a impus Corvette Racing, echipajul 33, compus din Catsburg, Keating și Varrone.
{{text}}