Echipa britanică Hitech, care concurează în prezent în F2, F3, F4 și campionatul GB3, printre altele, a anunțat că a aplicat pentru un loc în Formula 1 începând cu 2026, atunci când competiția regină din sporturile cu motor va trece prin schimbări masive.
După Andretti Autosport, care și-a anunțat intenția de a intra în Formula 1 în parteneriat cu brandul de automobile de lux Cadillac, același pas l-a făcut și echipa britanică Hitech.
„În 2023, după 20 de luni de planificare și pregătiri extinse la baza de la Silverstone, Hitech a depus cererea de intrare în Campionatul Mondial de Formula 1, o mișcare prin care ar termina de urcat scara competițiilor cu monoposturi și ar demonstra că are oamenii potriviți, experiența și resursele necesare pentru a concura cu cele mai bune echipe ale lumii”, se arată în comunicatul britanicilor.
Cumpărată de un miliardar kazah, Hitech a aplicat pentru un loc în Formula 1
În cadrul aceluiași comunicat, Hitech a transmis că omul de afaceri kazah Vladimir Kim, cu o avere estimată la 4,6 miliarde de dolari, a cumpărat 25% dintre acțiunile companiei care gestionează echipa, Hitech Global Holdings Limited.
Hitech a intrat în Formula în 2020. De atunci a câștigat 10 curse în seria suport pentru F1, în care este reprezentată anul acesta de americanul Jak Crawford și francezul Isack Hadjar.
Echipele din Formula 1 se opun. Clauză de 200 de milioane de dolari
Pentru ca o echipă nouă să intre în Formula 1 este nevoie atât de acceptul reprezentanților F1, cât și de cel al Federației Internaționale de Automobilism.
Cererea de înscriere în Formula 1 costă aproximativ 130.000 de dolari, iar apoi, în cazul în care echipa în cauză primește acceptul, aceasta ar fi nevoită să achite 200 de milioane de dolari, sumă stipulată în Acordul de Armonie semnat de cele 10 echipe înscrise în prezent în F1.
De ce este nevoie de plata sumei respective?
Ei bine, prezența unei a 11-a echipe pe grilă ar însemna mai puțini bani pentru cele 10 de acum. Suma totală de bani pe care echipele o primesc la finalul anului s-ar împărți la 11, nu la 10, chiar dacă în proporții diferite, în funcție de rezultatele din acel sezon.
În mai 2022, Christian Horner, directorul Red Bull, a menționat riscul „diluării” padocului din Formula 1 odată cu acceptarea unei noi echipe:
„Există un criteriu clar, stabilit prin Acordul de Armonie, care trebuie îndeplinit și aprobat. Acesta este menit să protejeze cele 10 echipe titulare, să nu dilueze numărul. Așa că trebuie să avem grijă”.
{{text}}