Decesul tânărului Dilano van 't Hoff, survenit sâmbătă după un accident pe circuitul Spa Francorchamps din Belgia, în cadrul unei curse din seria FRECA, i-a provocat pe piloții din Formula 1 să ia atitudine. Lance Stroll și Fernando Alonso cer modificări la legendarul circuit belgian.
Lovit din lateral de un monopost care venea la mare viteză, olandezul Dilano van 't Hoff și-a pierdut viața la numai 18 ani.
Accidentul fatal s-a petrecut pe un circuit deja renumit pentru incidentele pe care le-a „găzduit” de-a lungul timpului, Spa Francorchamps. Cum ar fi accidentul din Formula 2 din 2019 care a dus la moartea francezului Anthoine Hubert, pe atunci în vârstă de 22 de ani.
În urma tragediei de sâmbătă, piloții de Formula 1 au luat atitudine. Lance Stroll și Fernando Alonso au cerut modificări la configurația circuitului, în special a virajelor periculoase precum combinația Eau Rouge - Raidillon. Mai ales că în curând, pe 30 iulie, circuitul Spa Francorhamps va găzdui o etapă de Formula 1, Marele Premiu al Belgiei.
Virajele Eau Rouge - Raidillon // sursă foto: PlanetF1
Accidentul fatal de sâmbătă le-a dat fiori piloților din Formula 1: „Ne vom juca din nou cu focul”
„Trebuie să facă ceva. Peste câteva săptămâni ne vom juca din nou cu focul. Și nu numai noi, dar și copiii din F2, F3, toți cei care trec prin acel viraj la Spa în fiecare săptămână.
Chiar dacă circuitul este uscat, poți pierde controlul monopostului, să lovești zidul și să revii în mijlocul circuitului. Dacă un alt monopost vine spre tine cu 300 de kilometri la oră, ești terminat”, a transmis canadianul Lance Stroll.
„Nu știu dacă este vorba doar despre circuit, sau despre viteză și vizibilitate. Cred că vizibilitatea este cea mai importantă. Nu este vorba că nu putem conduce când circuitul este ud - că tot vedem steaguri roșii și întârzieri, ceea ce îi frustrează pe fanii de acasă -, dar așa sunt monoposturile acum, vizibilitatea este atât de proastă încât nu putem conduce la anumite viteze pe unele circuite.
Așa că nu știu dacă problema este neapărat la Spa. Cred că nici la Monza, dacă o mașină este oprită pe mijlocul circuitului în linia dreaptă, nu o poți vedea. Nu putem permite să se mai întâmple așa ceva, trebuie să fi fost ultima dată. Cu siguranță, aș reconfigura câteva viraje periculoase. Nimeni nu vrea să vadă accidente periculoase.
Sunt circuite stradale, precum cel din Baku, unde dacă te lovești vei rămâne întotdeauna pe circuit, dar circuli la 120 de kilometri pe oră și vizibilitatea este bună. În schimb, atunci când conduci cu 300 de kilometri pe oră, nu vezi nimic”, a afirmat și Fernando Alonso.
Cei doi se pregătesc de runda 10 a sezonului, Marele Premiu al Austriei, pe Red Bull Ring. Cursa va avea loc în această după-amiază, de la ora 16:00.
{{text}}