Andrei Penescu, fiul fostului patron de la FC Argeș, a ieșit definitiv din lumea fotbalului. În prezent, e crainic TV la un post local de știri din județ, la mai bine de 10 ani de când prelua frâiele clubului după arestarea tatălui său.
„Dinastia Penescu” e istorie la FC Argeș. Cornel Penescu, afaceristul care a provocat retrogradarea echipei în 2008, în zgomotosul dosar „Mită pentru arbitri”, a ieșit din închisoare, dar s-a retras definitiv din viața publică. Fiul său, în schimb, are apariții periodice la TV, fiind prezentator la o televiziune locală, Argeș TV, post care reprezintă în continuare unul dintre businessurile familiei.
Andrei Penescu a fost #1 la FC Argeș, după arestarea tatălui
În vârstă de 31 de ani, Andrei Penescu devenise portavocea clubului în perioada în care tatăl său s-a aflat în spatele gratiilor, până ca FC Argeș să se dezintegreze în 2013. Pe modelul lui Adrian Mititelu jr. la Craiova, Penescu jr. își asumase rolul de conducător în Trivale, fiind cel care reprezenta clubul la TV și lua decizii legate de strategia echipei.
Numele lui n-a fost scutit de controverse, mai ales prin prisma stilului de viață extravagant pe care îl etala în acea perioadă.
Andrei Penescu „defila” în urmă cu mai bine de 10 ani la volanul unui Audi R8, o mașină în vogă în acele vremuri, aspect care i-a atras nenumărate antipatii din partea fanilor lui FC Argeș. Astăzi, Penescu jr. duce o viață mult mai liniștită și încearcă, exceptând aparițiile sale televizate, să fie cât mai discret.
De altfel, Andrei a refuzat vara trecută invitația de a acorda un interviu Gazetei despre anii trăiți de familia sa în fotbal: „Nu mai am nicio legătură cu fotbalul și, în acest moment, nu mai vreau să apar în spațiul public”, a argumentat el.
În 2010, Andrei Penescu spunea că „șoarecii i-au mâncat mașini de un milion de euro”
În 2010, într-un interviu acordat Gazetei Sporturilor, Andrei Penescu făcea mai multe dezvăluiri din intimitatea familiei, inclusiv despre stilul său de viață:
„Conduc un Audi R8, dar nu mă judecaţi greşit. Am muncit mult pentru maşina asta. Eu sunt responsabil de mic. Tata nu mi-a dat niciodată bani. Bineînţeles că m-a ajutat, dar niciodată nu mi-a întins mâna plină cu bani.
În 2000, când eram în clasa a șasea, închiriam un scuter şi o bicicletă în faţa casei. O sută de mii ora. Aşa mi-am făcut primii bani. Mai târziu, am vândut saci de rafie în piaţă, apoi cu banii strânși mi-am luat un Fiat pe care l-am băgat la taxi. Mai târziu, aveam patru maşini care lucrau.
Înainte cu câteva luni ca tata să fie arestat, tocmai îmi spusese că vrea să mă ocup de transport în firmă. Eu muncesc pentru bani!
Maybachul şi Mercedesul SLR le-am dat înapoi la firma de leasing. Plăteam pentru ele 20.000 de euro pe lună. Culmea a fost când am găsit maşinile în garaj mâncate de şoareci. Maşini de un milion de euro! Stricăciunea făcută ne-a costat vreo 30.000 de euro. Maşina putea fi reparată numai la Viena”, povestea Andrei Penescu în 2010, pentru Gazeta Sporturilor.
Tata era banca mea. Mă duceam şi îi ceream bani cu împrumut şi mă trecea pe un carneţel. Aveam şi o dobândă simbolică de dat înapoi. Eu nu sunt un copil de bani gata!
Au fost ani când mă îmbrăcam de la «John». «John» e un magazin în Piteşti, gen cum e «Europa» din Bucureşti. Nu mi-e ruşine. Preţuiesc hainele, dar nu sunt disperat. Eu nu fumez şi nu beau. Cred că cei mai mulţi bani îi cheltuiesc pe carburant. Merg des la Ploieşti, acolo unde e tata în penitenciar.
- Andrei Penescu, în interviul din 2010
{{text}}