FRF a emis azi un comunicat prin care anunță că la meciul România - Andorra, din preliminariile EURO 2024, la care vor avea acces doar copiii sub 14 ani, nu vor rula reclame la pariuri pe ecranele LED din jurul terenului.
CONTEXT:
- Partida România - Kosovo din preliminariile Euro 2024, scor 2-0, a fost întreruptă în minutul 18 și reluată la aproape 50 de minute distanță.
- Motivul? Ultrașii din galeria României au afișat un mesaj cu conotații politice, pe care l-au și scandat în repetate rânduri: „Kosovo e Serbia”.
- Acțiunile acestora i-au lezat pe jucătorii kosovari, care au părăsit terenul. După reluare, România a marcat de două ori și a obținut o victorie prețioasă.
- Sancțiunea UEFA? La partida cu Andorra (15 octombrie, 21:45) pot intra doar copiii sub 14 ani. În plus, FRF a primit o amendă de 52.000 de euro.
- Detalii despre accesul pe stadion AICI
FRF: „Protejarea copiilor este o prioritate”
Iată comunicatul integral:
„Federația Română de Fotbal împreună cu Casa Pariurilor au luat în discuție încă de la anunțarea sancțiunilor UEFA din data de 20 septembrie 2023 posibilitatea de a nu mai rula anunțuri promoționale ale sponsorului oficial al Naționalei pe Arena Națională, la partida România – Andorra. Discuția a intervenit ca urmare firească a faptului că pe stadion vor fi admiși doar copii sub 14 ani.
Partenerul Casa Pariurilor, care este un promotor al jocului responsabil, a înțeles situația specială în care se desfășoară acest meci și a renunțat la expunerea publicitară de care ar fi beneficiat ca sponsor oficial al echipei naționale a României. Astfel, s-a luat decizia ca, la acest meci, copiii să nu fie expuși reclamelor la pariuri sportive.
În programul de publicitate digitală, ce se derulează pe ecrane LED, mesajele Casei Pariurilor vor fi înlocuite cu promovarea parteneriatelor de responsabilitate socială pe care FRF le susține. Alte reclame sau panouri publicitare pe care expunem de obicei toți partenerii FRF la meciurile Naționalei nu vor mai fi prezente pe Arena Națională.
FRF dorește să mulțumească partenerului Casa Pariurilor pentru înțelegerea acestei situații și apreciază solicitudinea cu care a suspendat termenii contractului de sponsorizare. Protejarea copiilor este o prioritate, după cum demonstrează partenerul nostru și în activitatea curentă. Casa Pariurilor promovează jocul responsabil prin campanii specifice și acesta este una dintre componentele care au stat la baza parteneriatului nostru.
Casa Pariurilor are și o secțiune specială pe website-ul propriu denumită ”Jucați Responsabil” și este printre primele companii din industria betting-ului din România care a renunțat la expunerea stradală a mesajelor de promovare a produselor sale.
”Casa Pariurilor va susține pe mai departe Echipa Națională de seniori și loturile Under 21 și Under 20 în drumul lor spre atingerea obiectivelor propuse, într-un parteneriat care îmbină sportul și jocul responsabil” este mesajul partenerului FRF”.
În spiritul și litera angajamentelor pe care Federație Română de Fotbal și le asumă față de promovarea responsabilă a fotbalului și a sportului, în general, în rândul copiilor, vă solicit ca la meciul România – Andorra să nu permiteți afișarea pe stadion a mesajelor publicitare care au drept obiect promovarea jocurilor de noroc, incluzând aici și numele sponsorului comercial
Solicitarea anterioară a lui Tudor Pop, vicepreședintele Comisia pentru Tineret și Sport din camera deputaților, deputat USR de București, către Răzvan Burleanu și FRF
{{text}}