Pilotul Honda, Marc Marquez, 30 de ani, a avut un sezon pe care speră să-l facă uitat în următoarea ediție de MotoGP. Spaniolul, de 8 ori campion mondial, va fi pilotul Gresini în viitorul sezon, iar locul său la echipa japoneză va fi luat, se pare, de Luca Marini, acum la Ducati.
De când a urcat la clasa regină (2013) a uimit cu performanțele sale, a bătut recorduri și câștigat titluri. Are 8 în total (6 în MotoGP, unul la Moto2 și unul la 125cc).
În 2023 însă, pilotul Honda a avut antrenamente și curse de coșmar. Accidentările din ultimii ani i-au șters strălucirea, iar nerăbdarea de a reveni în top l-a făcut, uneori, să forțeze limitele și să eșueze.
„Furnica” și-a egalat cel mai mare număr de căzături (27) într-un singur sezon la GP-ul Malaeziei. Marquez a ratat trei din cele 18 curse desfășurate până acum, din cauza accidentărilor, și s-a retras din alte două curse de duminică.
Nici colegul său de echipă, Joan Mir, nu a avut un an mai liniștit. A trântit motocicleta de 23 de ori!
Marquez nu și-a pierdut însă umorul. Întrebat despre desele accidente din acest an, a avut puterea să glumească: „Trebuia să dobor un record în acest an, chiar dacă era recordul de căzături”.
Marc Marquez și-a egalat recordul de accidente din 2017: 27 de căzături într-un sezon. Lista accidentelor contabilizează doar căzăturile din timpul weekendurilor de Mare Premiu, nu și sesiunile oficiale de teste. Au mai rămas doar două mari curse din actuala ediție a MotoGP.
Atunci când cazi înseamnă că ai încercat măcar. Chiar și știind că mai am doar câteva curse la Honda, voi continua să forțez. Asta arată angajamentul meu față de echipă, de a continua să dau 100% pe circuit.
- Marc Marquez
VIDEO Marc Marquez, despre ultimii ani la Honda: „Un coșmar”
După 11 ani, șase titluri și 59 de Mari Premii cu Honda, Marc Marquez va părăsi echipa japoneză la sfârșitul anului 2023 și se va alătura echipei italiene Gresini Racing, echipa satelit a Ducati.
„Pentru mine, cel mai dificil în luarea acestei decizii a fost latura umană. Îmi va lipsi foarte mult echipa mea, îmi va lipsi foarte mult Honda și îmi va lipsi foarte mult HRC. Ei sunt echipa carierei mele”.
Despre provocarea pe care o va avea la noua echipă, Gresini Racing, Marc a spus: „Este super dificil să schimbi motocicleta și să câștigi direct în primul an, dar este adevărat că testele arată că voi avea cea mai bună motocicletă”
Marquez descrie anii care au urmat accidentărilor sale din 2020 ca fiind un „coșmar”, dar acest lucru nu l-a descurajat.
„Când ai momente dificile pe circuit și crezi că ai performanțe bune, dar rezultatele nu vin, atunci începi să ai îndoieli, mai ales că din 2020 încpace pentru mine a fost ca un coșmar. Ca sportiv, trebuie să supraviețuiești atunci când ai momente dificile. Ai unele îndoieli. Bineînțeles că ai unele îndoieli în tine, dar voi răspunde la aceste îndoieli anul viitor pentru a vedea dacă sunt îndoieli adevărate sau totul este în regulă.
Uneori trebuie să iei câteva decizii. Sunt ele cele corecte? Timpul va răspunde la aceste întrebări. Pe partea mentală a fost super dificil, mai ales pentru că am avut emoții, am avut multe îndoieli. În fiecare zi, în fiecare săptămână îmi schimbam mentalitatea, multe semne de întrebare, slăbeam. În același timp, performanța pe circuit a fost dificilă, dar am încercat să o gestionăm în cel mai bun mod”, a spus Marquez.
{{text}}