Chris Hessey, fostul șef al mecanicilor lui Fernando Alonso (42 de ani), a dezvăluit detalii incendiare din culisele sezonului istoric din 2007, dezvăluind presiuni și manevre făcute de McLaren în timpul Marelui Premiu al Ungariei.
Într-un interviu acordat publicației Pit Debrief, Hessey a dezvăluit că relația tensionată dintre Alonso și McLaren s-a amplificat în special în timpul Marelui Premiu al Ungariei din 2007.
Acesta spune că Ron Dennis, directorul echipei McLaren, a făcut tot posibilul pentru a-i crea un avantaj important lui Lewis Hamilton. Alonso ar fi trebuit să efectueze o tură suplimentară în calificări față de Hamilton, însă acest lucru nu s-a întâmplat.
Alonso a refuzat să execute această tură suplimentară, ceea ce a condus la sancțiuni - a fost penalizat cu cinci poziții pe grila de start pentru cursă.
Chris Hessey: Fernando Alonso ar fi trebuit să facă o tură în plus față de Lewis Hamilton”
„Dennis a spus, și asta mi-a spus unul dintre inginerii săi de atunci, nu Marc Priestley, ci altcineva, că era sătul să plătească salarii imense pentru a avea un bun pilot. De aceea a vrut să creeze un pilot pe cont propriu. A plătit pentru educația lui, cursele sale în Formula Junior. A plătit până când a ajuns în Formula 1”
Alonso trebuia să aibă în acea cursă o tură în plus pentru calificări față de Lewis, dar nu a acceptat, a fost sancționat cu cinci poziții.
Mecanicul lui Fernando îi aranja tabla din boxe și îi făcea un contor invers când să iasă din boxă. Fernando știa ce se întâmpla și a spus: „Nu voi permite asta”.
Totul a fost aranjat pentru a face ca Hamilton să fie mai bun, pentru că Ron Dennis plătise întreaga sa carieră în Formula Junior și voia să-și creeze propriul pilot.
Îmi amintesc că Fernando m-a chemat în spatele camionului și mi-a spus: «Poți să-mi dai numele băieților care lucrează la mașina mea?»
La acea vreme erau doar șase persoane care lucrau la acel R25 și în următoarea cursă, m-a chemat din nou în spatele camionului, avea o grămadă mare de plicuri și mi-a spus: «Acestea sunt pentru tine și băieți». Am deschis plicurile și înăuntru erau cam 600 de euro.
Mi-a spus că aceasta este o parte din bonusul lui și vrea să împartă banii cu noi. Dar când a ajuns la McLaren, a încercat să facă același lucru pentru echipa sa de acolo, iar Ron Dennis l-a oprit.
Îmi amintesc că cineva a spus că era mită, dar era o prostie. Nu mituia oamenii să facă o treabă mai bună decât restul echipei, pentru că toți mecanicii ar fi făcut aceeași treabă. Voia doar să împartă acel bonus cu echipa mașinii sale” a spus Chris Hessey, citat de Marca.
{{text}}