CFR Cluj a fost singura echipă din România care a mers în cantonament la Oliva Nova. Doar că perioada de pregătire a fost una cu buget restrâns, asta după ce clujenii au renunțat la charter și au mers cu o cursă de linie în și dinspre Spania. „Feroviarii” au renunțat la avion și la meciul din prima etapă din 2024, cu FC Botoșani, ajungând acasă cu autocarul.
Dacă altădată curgea cu lapte și miere la CFR Cluj, în acest moment clujenii nu trec prin cele mai bune momente din punct de vedere financiar. Niciun euro nu mai este cheltuit la întâmplare.
De la lux și bogăție la avion de linie
Tocmai din acest motiv, oficialii clujeni au decis ca echipa să nu mai beneficieze de zboruri private, cu avioane charter, pentru drumul dus-întors pe ruta România - Spania, așa cum se întâmpla în general.
Clujenii au tăiat masiv cheltuielile, iar jucătorii și staff-ul tehnic au fost îmbarcați într-un avion de linie, normal, al companiei Wizz Air. Așa s-a întâmplat și la revenirea în țară din stagiul de pregătire de pe tărâm iberic.
Cu autocarul prin nămeți de la Botoșani la Cluj
Mai mult decât atât, dacă în trecut clujenii aveau avioane la scară inclusiv la deplasările pentru meciurile din Superligă, acum și acest lucru s-a schimbat.
De exemplu, după înfrângerea din prima etapă oficială din 2024, jucătorii clujeni n-au mai plecat cu un charter de la Suceava spre Cluj. Și au fost anunțați de conducerea clubului că vor ajunge acasă cu autocarul.
În mod normal, un drum Botoșani - Cluj, 346 de kilometri, se parcurge fără niciun fel de oprire în cinci ore și jumătate.
Cum s-a circulat în condiții de iarnă, cu zăpezi serioase în zona Moldovei, și cum autocarele au viteza limitată pentru siguranța fotbaliștilor, drumul spre Cluj a durat mai bine de șapte ore!
Balaj vorbește de fair-play financiar, dar mărește contracte
Președintele arădenilor, Cristi Balaj, a anunțat zilele trecute că vor crește salariile unor fotbaliști. Dându-l exemplu pe atacantul Daniel Bîrligea (23 de ani), dar făcând referiri și la anumite reguli financiare.
„Există acel fair-play financiar care aduce anumite limite și când vorbim de mărirea contractelor. Bîrligea nu are clauză, facem pentru că merită. Există jucători cărora li s-a propus cu clauză, lui Manea, de exemplu”, a declarat Cristi Balaj, pentru Fanatik.
Suntem undeva la 267.000 de euro net lunar. Vorbim de sume nete și aici nu e inclus staff-ul tehnic. Când am venit eu era 530 și ceva de mii. Nu puteam să redresăm clubul în alte condiții
Cristi Balaj, președinte CFR Cluj
Au început să taie din salarii
Oficialii celor de la CFR au avut zile de „luptă” în cantonamentul echipei din Spania. Acolo unde i-au băgat „în ședință” pe cei mai importanți jucători ai echipei.
Vorbim aici de Mario Camora, căpitanul echipei, dar și de Ciprian Deac, unul dintre jucătorii exponențiali.
Cum contractele lor se apropiau de final, oficialii din Gruia le-au propus acestora noi angajamente, tocmai pentru a nu-i pierde și a rămâne cu o pată pe imaginea clubului. Doar că noile înțelegeri au fost reduse semnificativ.
Chiar și așa, jucătorii au acceptat planul conducerii și vor continua în Gruia până în 2025. Conform DigiSport, în contractele semnate în ianuarie 2021 și valabile până la 30 iunie 2024, Mario Camora și Ciprian Deac au salarii de câte 21.000 de euro, dar din vară fiecare va încasa 14.000 de euro pe lună.
{{text}}