Noul sezon din Formula 1 începe sâmbătă, 2 martie. 20 de piloți, împărțiți în 10 echipe, se vor lupta în 24 de curse, un record, pentru a lua coroana de la Red Bull și Max Verstappen.
GSP.ro îți prezintă cele mai importante detalii înainte de noul sezon de F1.
Bahrain, 2 martie 2024. Prima cursă de F1 2024 începe sâmbătă, nu duminica, ziua tradițională. La fel și a doua etapă (Arabia Saudită, 9 martie).
Motivul? Ramadanul, luna sfântă pentru musulmani,începe în acest an pe 10 martie, în duminica în care ar fi trebuit să aibă loc cursa din Arabia Saudită. Ca atare, întreg programul din primele două Mari Premii a fost devansat cu o zi, având în vedere că regulamentul Federației Internaționale de Automobilism prevede ca „între curse să existe o distanță de 7 zile întregi”.
Primele antrenamente vor avea loc azi, 29 februarie. În timp ce vineri vor avea loc sesiunea a treia de antrenamente și calificările (ora 18:00, ora României).
Prima cursă are loc sâmbătă, ora 17:00 (ora României). Va fi liveTEXT pe GSP.ro și în direct pe Antena 1.
Pentru prima dată în istorie, sezonul de F1 va avea 24 de curse. Începe cu prima cursă pe 2 martie, Bahrain, și se termină pe 8 decembrie, în Abu Dhabi.
Pauza de vară va fi între 28 iulie, după cursa de la Spa Francochamps, până în weekendul 23-25 august, când are loc Marele Premiu al Olandei.
Ca și anul trecut, și cursa din Las Vegas va avea loc tot sâmbăta (duminică, 08:00 dimineața în România). În plus față de calendarul din 2023 este Marele Premiu al Chinei, care ar trebui să aibă loc în 2024 pentru prima dată după 5 ani. Ultima întrecere pe circuitul din Shanghai a avut loc în 2019.
21 de victoriidin 22 de curse a avut Red Bull în sezonul trecut. Doar Ferrari (Carlos Sainz) a reușit să oprească dominația Red Bull
Formula 1 a organizat calendarul având în minte principiul „regionalizării”. Ideea a fost de a grupa cursele astfel încât deplasările să fie scurtate, iar resursele și mediul protejate.
- Marele Premiu din Bahrain – 2 martie
- Marele Premiu al Arabiei Saudite – 9 martie
- Marele Premiu al Australiei – 24 martie
- Marele Premiu al Japoniei – 7 aprilie
- Marele Premiu al Chinei – 21 aprilie
- Marele Premiu din Miami – 5 mai
- Marele Premiu al regiunii Emilia Romagna – 19 mai
- Marele Premiu din Monaco – 26 mai
- Marele Premiu al Canadei – 9 iunie
- Marele Premiu al Spaniei – 23 iunie
- Marele Premiu al Austriei – 30 iunie
- Marele Premiu al Marii Britanii – 7 iulie
- Marele Premiu al Ungariei - 21 iulie
- Marele Premiu al Belgiei – 28 iulie
- Marele Premiu al Olandei – 25 august
- Marele Premiu al Italiei – 1 septembrie
- Marele Premiu al Azerbaidjanului – 15 septembrie
- Marele Premiu din Singapore – 22 septembrie
- Marele Premiu al Statelor Unite – 20 octombrie
- Marele Premiu al Mexicului – 27 octombrie
- Marele Premiu al Braziliei – 3 noiembrie
- Marele Premiu din Las Vegas - 24 noiembrie
- Marele Premiu din Qatar – 1 decembrie
- Marele Premiu din Abu Dhabi – 8 decembrie
La fel ca în sezonul 2023, în sezonul 2024 vor fi tot 6 curse de sprint (curse de 100 de kilometri, care au loc în anumite weekend-uri, cu o zi înainte de cursa tradițională).
Modificare pregătită fanilor constă în schimbarea unora dintre circuite. Astfel, din noul calendar dispar cursele de sprint din Azerbaidjan și Belgia și apar cele din China și Miami. Celalalte vor fi la Austria, Austin (Texas, USA), Brazilia și Qatar.
- China (Shanghai) - 19-21 aprilie
- SUA (Miami) - 3-5 mai
- Austria (Spielberg) - 28-30 iunie
- Brazilia (Sao Paulo) - 1-3 noiembrie
- Qatar (Lusail) - 29 noiembrie - 1 decembrie
În acest sezon, două echipe și-au schimbat numele. Scuderia AlphaTauri a devenit Visa Cash App RB ca urmare a schimbării de sponsori. Iar Alfa Romeo se va numi Kick Sauber.
Red Bull
- Max Verstappen (Olanda, 26 de ani, 185 de curse, 54 de victorii)
- Sergio Perez (Mexic, 34 de ani, 261 de curse, 6 victorii)
Mercedes
- Lewis Hamilton (Marea Britanie, 39 de ani, 332 de curse, 103 victorii)
- George Russell (Marea Britanie, 26 de ani, 104 curse, o victorie)
Ferrari
- Charles Leclerc (Monaco, 26 de ani, 125 de curse, 5 victorii)
- Carlos Sainz (Spania, 29 de ani, 185 de curse, 2 victorii)
McLaren
- Lando Norris (Marea Britanie, 24 de ani, 104 curse, nicio victorie)
- Oscar Piastri (Australia, 22 de ani, 22 de curse, nicio victorie)
Aston Martin
- Fernando Alonso (Spania, 42 de ani, 380 de curse, 32 de victorii)
- Lance Stroll (Canada, 25 de ani, 125 de curse, nicio victorie)
Alpine
- Esteban Ocon (Franța, 27 de ani, 133 de curse, o victorie)
- Pierre Gasly (Franța, 28 de ani, 130 de curse, o victorie)
Williams
- Alexander Albon (Thailanda, 27 de ani, 82 de curse, nicio victorie)
- Logan Sargeant (SUA, 23 de ani, 22 de curse, nicio victorie)
Visa Cash App RB
- Daniel Ricciardo (Australia, 34 de ani, 240 de curse, 8 victorii)
- Yuki Tsunoda (Japonia, 23 de ani, 66 de curse, nicio victorie)
Kick Sauber
- Valtteri Bottas (Finlanda, 34 de ani, 223 de curse, 10 victorii)
- Guanyu Zhou (China, 24 de ani, 44 de curse, nicio victorie)
Haas
- Kevin Magnussen (Danemarca, 31 de ani, 164 de curse, nicio victorie)
- Nico Hulkenberg (Germania, 36 de ani, 206 curse, nicio victorie)
Cine transmite Formula 1 în România
Sezonul 2024 aduce o schimbare în ceea ce privește drepturile TV în România. Postul Antena 1 a achiziționat pachetul și va transmite cursele în următorii trei ani, după cum a anunțat GSP.ro.
140 de milioanede euro a încasat Red Bull în 2023
Înaintea startului acestui sezon, o veste a șocat paddock-ul: din 2025, Lewis Hamilton va merge la Ferrari, în locul lui Carlos Sainz. Iar mutarea britanicului la Scuderrie va produce mai multe schimbări în rândul piloților.
Astfel, Mercedes va avea un loc liber pentru sezonul 2025, iar piloții au un an să-l convingă pe Toto Wolff că merită un contract la una dintre cele mai importante echipe.
În plus, Carlos Sainz, unul dintre numele importante din F1, va fi liber și va spera la un loc și din 2025. La fel ca și Fernando Alonso, al cărui contract cu Aston Martin expiră la finalul lui 2024.
Mai mult, chiar și Red Bull ar putea avea un loc liber după 2024. Mexicanului Sergio Perez îi va expira contractul și s-ar putea despărți de campioana la constructori, mai ales că și în sezonul 2023 au existat discuții privind o posibilă despărțire.
19 victoriia avut Max Verstappen în 2023, un record. Sergio Perez, de două ori, și Carlos Sainz au mai reușit să câștige
{{text}}