Alpine, echipa de Formula 1 care aparține de Renault, traversează momente delicate. Francezii au început catastrofal sezonul 2024 și demisiile recente au produs o serie de schimbări structurale în cadrul echipei.
În 2021, Alpine visa să lupte la titlul mondial „în termen de 100 de curse de la introducerea noilor reglementări”, adică cel târziu în 2026. La jumătatea perioadei în care urmau să pregătească „asaltul” pentru titlu, francezii arată deplorabil.
Alpine a început sezonul 2024 în cel mai rău mod posibil. Piloții echipei, Pierre Gasly și Esteban Ocon, s-au clasat ultimii în calificările din Bahrain, iar cursa au terminat-o pe locurile 17, respectiv 18. De vină pentru aceste rezultate este monopostul propus de Alpine pentru 2024. A524 are kilograme în plus, deficiențe din punct de vedere aerodinamic și „mănâncă” pneurile.
REVOLUȚIE la Alpine F1: demisiile în masă i-au provocat să ia decizii radicale
Startul horror de an a declanșat haosul în cadrul echipei. Directorul tehnic Matt Harman și șeful departamentului de aerodinamică, Dirk de Beer, și-au prezentat demisiile.
În replică, Alpine a anunțat „schimbări organizatorice în echipele tehnice”.
În comunicatul publicat astăzi, francezii menționează că „vom adopta o abordare bazată pe 3 piloni. Echipa a creat 3 roluri tehnice specializate: director tehnic de performanță, director tehnic de aerodinamică și director tehnic de inginerie, înlocuind astfel structura veche, cu un singur director tehnic”.
Decizia vine după o perioadă cu rezultate dezamăgitoare în Campionatul Mondial de Formula 1, în urma cărora echipa a căzut de pe locul 4 în sezonul 2022 pe 6 în sezonul 2023, ratând numeroase ținte-cheie în obiectivul de a ajunge în vârful grilei.
- Comunicat Alpine F1 Team
Joe Burnell a fost angajat ca director tehnic de inginerie, David Wheater ca director tehnic de aerodinamică, Ciaron Pilbeam ca director tehnic de performanță. „Cei 3 vor lucra împreună și vor raporta directorului Bruno Famin”, a anunțat echipa de F1.
Renault are o tradiție îndelungată în Formula 1, prima cursă a francezilor în competiția numărul 1 din sporturile cu motor datând din 1977. În finalul lui 2020, echipa a fost rebranduită drept Alpine. Renault a cucerit două titluri la constructori și două la piloți, în 2005 și 2006, prin Fernando Alonso.
{{text}}