Vânzările BMW de mașini electrice full au depășit cu mult rivali precum Tesla și Volkswagen, care se confruntă cu o cerere în scădere sesizabilă, informează Bloomberg.
Livrările modelelor electrice cum ar fi BMW i4, iX1 și i7 au crescut cu 41% în primele 3 luni ale anului, comparativ cu primul trimestru al anului trecut, a anunțat BMW miercuri. Rezultatele au ajutat vânzările grupului de vehicule electrice să crească cu 28%.
Aceste rezultate ale producătorului bavarez sunt în contrast major cu încetinirea cererii de vehicule electrice, în special în Europa, scrie sursa citată. Vânzările de mașini electrice s-au retras după ce guvernele au retras stimulentele economice pentru achiziții.
Vehiculele au reprezentat aproximativ 15% din totalul livrărilor BMW anul trecut și se așteaptă să crească la 20% anul acesta. Compania își propune o creștere de cotă în acest an, cu o jumătate de milion de vânzări de vehicule electrice, bazându-se pe 15 modele complet electrice ale mărcilor sale.
Există și o veste îngrijorătoare pentru compania bavareză. BMW se confruntă cu o concurență acerbă în China, cea mai mare piață a sa, unde un război al prețurilor condus de Tesla acţionează asupra industriei. Vânzările BMW și Mini în China au scăzut cu 3,8% în primul trimestru, în timp ce livrările au crescut cu 5,5% în Europa și cu 1,2% în SUA în aceeași perioadă.
BMW i3, unul dintre modelele electrice ale nemților, foto: Guliver/gettyimagesVolkswagen și Mercedes stagnează sau regresează pe piața mașinilor electrice
Volkswagen AG a declarat că livrările sale de vehicule electrice au scăzut cu 3% în primul trimestru, deoarece câștigurile din China nu au reușit să compenseze o scădere de 24% în Europa.
Mercedes-Benz a anunțat miercuri că vânzările sale de vehicule electrice au scăzut cu 8% în primul trimestru, invocând probleme legate de lanțul de aprovizionare, eliminarea treptată a mașinii Smart Fortwo cu două locuri și cererea lentă din Germania, după ce programele de subvenții de stat au fost abandonate.
La începutul acestei luni, , lider mondial în acest segment al pieței, a raportat pentru prima dată în istoria companiei o scădere a vânzărilor globale de la an la an din 2020.
{{text}}