În acest weekend, Formula 1 revine în China după o pauză de 5 ani. Față de ultima cursă, din 2019, în Marele Circ s-au schimbat: de la pilotul numărul 1, la șefii de echipă.
Duminică dimineață, de la ora 10:00 (ora României) are loc Marele Premiu al Chinei, de la Shanghai. Va fi pentru prima dată după o pauză de 5 ani când piloții concurează în China. Iar față de precedenta cursă, competiția e mult diferită.
Ce s-a schimbat în Formula 1 de la ultima cursă din China (2019)
Pe lângă schimbările care au avut loc la nivelul mașinilor, a numelor echipelor, dar și cele de la nivelul pistei, care a fost reasfaltată, s-au produs schimbări și în ceea ce privește piloții.
Rocada Hamilton – Verstappen și Mercedes – Red Bull
În 2019, Lewis Hamilton era pilotul momentului pe grilă. Britanicul avea 5 titluri de campion mondial și nu avea rival pe pistă. Domina cursă de cursă și urma să mai câștige alte două titluri. În timp ce Verstappen era la începutul carierei.
Chiar britanicul a fost cel care a câștigat acea cursă, fiind urmat de colegul Valtteri Bottas, și de Sebastian Vettel (Ferrari). Verstappen a venit pe 4.
5victorii avea Verstappen în MP al Chinei, din 2019
75de victorii avea Hamilton în acel moment
Iar Mercedes era numărul 1 la constructori, dominând clasamentul autoritar.
Acum, Mercedes și Hamilton nu mai trag la primele locuri. Red Bull, cu Max Verstappen și Sergio Perez, domină clasamentul la constructori. Iar Max Verstappen e cel mai bun pilot. Are trei titluri mondiale și se pregătește să-l câștige pe al patrulea.
57de victorii are acum Max Verstappen
103victorii are acum Hamilton
Schimbări mari la echipe
În ceea ce privește directorii echipelor, doar doi au rămas la echipele la care erau în 2019. Doar Toto Wolf (Mercedes) și Christian Horner (Red Bull) au rămas pe poziții. Iar Frederic Vasseur, care atunci era la Alfa Romeo, e acum la Ferrari.
Fernando Alonso, care acum pilotează la Aston Martin, era retras în 2019, dar pe pistă erau alte nume mari. Cele mai importante sunt Sebastian Vettel și Kimi Raikkonen, foști campioni mondiali. Față de acea cursă au mai ieșit din competiție: Daniil Kvyat, Romain Grosjean, Antonio Giovinazzi și Robert Kubica.
Prima cursă de sprint din 2024
Marele Premiu din China va găzdui și prima cursă de sprint (100 de km) din 2024. Cursa se va desfășura sâmbătă, de la 10:30, iar calificările au loc cu o zi înainte, pe 19, de la 10:30.
Programul weekend-ului
- 19 aprilie – antrenament (06:30 – 07:30)
- 19 aprilie – calificări pentru cursa de sprint (10:30-11:15)
- 20 aprilie – cursa de sprint (06:00 – 07:00)
- 20 aprilie – calificări MP (10:00 -11:00)
- 21 aprilie – Cursă (10:00)
Max Verstappen poate face istorie
Verstappen are un start excelent în 2024. Are trei victorii în patru etape, iar în fiecare cursă a plecat din pole position. Dacă și de data asta va fi cel mai rapid în calificări, olandezul va fi cel mai rapid în calificări, va stabili un record: va fi primul cu cinci pole position-uri în în primele cinci curse.
Până acum, Verstappen e la egalitate cu Hamilton (2015) și Vettel (2011), cu patru din patru.
{{text}}