IM Motors, companie deținută de colosul SAIC Motor Corp, a dat start precomenziilor pentru primul autovehicul electric cu baterie în stare solidă, tehnologie care îi permite constructorului să garanteze o autonomie de până la 1000 de km.
IM L6 se vinde în 3 variante de echipare, iar prețurile variază între 31,800 USD și 45,640 USD.
- Standard Max: 31,800 USD
- High-performance: 41,480 USD
- Lightyear Max (“solid-state battery”): 45,640 USD
Variantele Standard Max și High-performance vor dispune de baterii clasice de 90kWh și 100kWh care vor garanta o autonomie de până la 770 km, în timp ce versiunea Lightyear Max primește 130kWh pe noua tehnologie „solid-state battery”. Contrar numelui, bateria este în stare “semi-solid state”, dar se laudă cu faptul că poate fi încărcată în doar 12 minute pentru a oferi 400 de km autonomie.
Design și tehnologii la IM Motors
IM L6 este un sedan care permite deschiderea portbagajului cu tot cu lunetă fapt ce îi conferă o capacitate de încărcare și o versatilitate mai mare, păstrând designul celorlalte vehicule IM.
Dimensiunile sale sunt de 4931/1960/1474 mm, cu un ampatament de 2950 mm. Acesta este echipat cu chipuri Nvidia Orin X, Qualcomm 8295 și LiDAR. Acestea introduc funcții inovatoare, cum ar fi Carlog multiangular (care utilizează camerele încorporate pentru înregistrarea traficului) și City Drive (care oferă conținut local pe ecranul mașinii).
De asemenea, mașina dispune de funcții de conducere inteligente, de remarcat fiind sistemul Vehicle Motion Control (VMC), sistem care permite mașinii să vireze la unghiuri mult mai mari decât ce oferă ceilalți constructori auto.
Motoarele electrice ce vor echipa acest model se numesc „Hurricane” și vin în diferite configurații de putere, versiunea cu tracțiune intregrală conține două motoare, unul de 200kW și unul de 379kW, în timp ce pe versiunea cu tracțiune față există trei variante: 216kW, 248kW sau 300kW.
IM L6 și testul elanului fără șofer
IM L6 s-a remarcat în online printr-un video în care au efectuat clasicul test al elanului. Această manevră care constă în evitarea unui obstacol este menită să arate punctele slabe sau forte ale unei mașini.
Autoturismul celor de la IM Motors, nu doar că a reușit să efectueze testul în siguranță la o viteză de 71 de km/h, dar a reușit să facă acest test complet autonom.
{{text}}