Înainte de a ieși din nou cu motocicleta pe traseu după o perioadă mai lungă în care ai ținut-o în garaj este absolut necesar să te asiguri că totul este în stare bună, pentru că - după cum bine știi - de asta depinde în mare măsură siguranța ta. Anumite componente sau fluide se degradează chiar și atunci când vehiculul staționează și este foarte posibil ca după lunile de iarnă să fie necesar să faci câteva schimbări, completări sau pur și simplu să cureți corespunzător motocicleta.
Înainte de a ieși din nou cu motocicleta pe traseu după o perioadă mai lungă în care ai ținut-o în garaj este absolut necesar să te asiguri că totul este în stare bună, pentru că - după cum bine știi - de asta depinde în mare măsură siguranța ta. Anumite componente sau fluide se degradează chiar și atunci când vehiculul staționează și este foarte posibil ca după lunile de iarnă să fie necesar să faci câteva schimbări, completări sau pur și simplu să cureți corespunzător motocicleta.
În cazul în care atunci când învârți cheia motorul sună neobișnuit, este bine să mergi la un service specializat, să vezi ce se întâmplă, dar dacă te pricepi suficient cât să-ți dai seama despre ce este vorba, fă-i neîntârziat reparațiile sau înlocuirile necesare. Dacă ții la bolidul tău, ia-ți piesele dintr-un magazin moto autorizat și evită chilipirurile pe care le vezi pe site-urile de vânzări ori pe rețelele sociale. Știi și tu că o piesă cât de mică poate face diferența între viață și moarte la motociclism.
Iată ce verificări ar trebui să-i faci motocicletei după perioadele lungi de staționare:
Schimbul de ulei
În mod normal, schimbul de ulei la motocicletă se face o dată la doi ani sau la 10.000 de kilometri, însă în funcție de model. Cu toate acestea, dacă vrei să-ți menții motorul în stare perfectă, ar fi indicat să faci schimbul o dată pe an, iar dacă ai uitat să-l faci înainte de iarnă, este indicat să te ocupi de asta înainte de primul drum. În cazul în care ai făcut schimbul înainte de iarnă, verifică nivelul și vezi dacă trebuie să completezi ceva utilizând același tip de ulei.
Lumini și baterie
Verifică temeinic luminile și semnalizările pentru că în câteva luni se pot întâmpla multe, chiar și în cazul în care îți ții motocicleta la păstrare, în garaj. Un bec poate să se ardă chiar și atunci când este nefolosit, iar un stop poate fi spart din neatenție. Și chiar nu poți să-ți permiți să ieși pe traseu dacă ceva îți lipsește sau funcționează defectuos. De asemenea, acordă atenție și bateriei și vezi dacă motorul pornește din prima atunci când ai toți consumatorii de electricitate porniți.
Anvelope
În câteva luni de staționare, anvelopele pierd, cu siguranță, ceva aer și va fi necesar să faci presiunea conform manualului de utilizare. Verifică gradul lor de uzură și dacă le găsești o problemă, este mai sigur să le schimbi.
Transmisie
Dacă lanțul a făcut „burtă”, adică este lăsat în partea inferioară, este necesar să-l ajustezi. Pentru o transmisie ideală trebuie să fie bine întins și lubrifiat.
Frâne
Fiecare element al sistemului de frânare trebuie verificat temeinic. Verifică discurile de frână, furtunurile și lichidul, înlocuiește și completează dacă este necesar. Iar acest lucru - care îți ia doar 2-3 minute - ar trebui să-l faci înainte de orice plecare la drum, recomandă Ride Forever. Chiar și o mică defecțiune la frână se poate transforma într-o catastrofă. Dacă îți lipsesc cunoștințele necesare, este mai mult decât indicat să mergi cu motocicleta la service pentru o revizie, eventual reparații/ ajustări.
Foto: Unsplash
{{text}}