International   •   Euro 2024   •   SPECIAL

GSP.RO a intrat în culisele celui mai spectaculos muzeu auto din lume » O oră petrecută la Porsche, în Germania

Articol de Andrei Crăiţoiu, Sergiu Alexandru   —  vineri, 21 iunie 2024

O vizită la Stuttgart înseamnă automat și o trecere prin muzeul Porsche, unul dintre cele mai cunoscute branduri auto din lume # Înființată în urmă cu aproape 100 de ani, în 1931, compania produce o gamă variată de automobile, în special de tip sport, având mii de fani în întreaga lume.

Istoria Porsche începe în Stuttgart, în 1931, când Ferdinand Porsche a înființat compania. Ulterior, după Al Doilea Război Mondial, Ferry, fiul acestuia, a preluat controlul. În prezent, Porsche este deținută de trei companii, cea mai mare parte din acțiuni (75%) e deținută de Volkswagen AG).

+49 Foto
Muzeul Porsche din Stuttgart FOTO: Sergiu Alexandru (GSP)

Compania a înregistrat în 2023 vânzări de 40 de miliarde de dolari, după producerea a peste 320.000 de mașini. Vorbim astfel despre un adevărat gigant în lumea auto.


VIDEO. Nu trebuie ratat: GSP.RO a vizitat muzeul Porsche din Stuttgart

Se poate spune că turul începe încă din parcarea subterană, acolo unde se găsesc zeci de modele Porsche parcate. Unul lângă altul, de toate culorile. De la roșu la violet, de la albastru la galben. Fiecare mașină costă zeci de mii de euro bune.

Apoi inclusiv clădirea muzeului impresionează, având o construcție futuristă.


Un tur în muzeul Porsche costă 12 euro și durează cel puțin o oră. Vizitatorii sunt trecuți prin întreaga istorie Porsche, în ordine cronologică, și pot vedea aproape 100 de mașini păstrate într-o stare perfectă.

La care se adaugă un restaurant de fițe, dar și unul cu prețuri normale. Dar și un magazin de cadouri din care aproape toată lumea pleacă cu câte un suvenir.

1948este anul în care Ferry Porsche își împlinea visul de a avea o mașină sport. Cu Porsche 356 No.1 Roadster, el și echipa sa puneau bazele legendei Porsche. Pe data de 8 iunie 1948, modelul primea autorizația generală de operare

Muzeul Porsche, de la motor electric, tot la electric

În startul turului, fiecare vizitator vede cea mai veche mașină expusă. E vorba de Egger-Lohner C.2 Phaeto, creată chiar de Ferdinand Porsche.

Mașina cântărește 130 de kilograme și este propulsată de un motor electric. Datează din 1898 și a fost condusă pe străzile Vienei acum 123 de ani. La acea vreme atingea o viteză maximă de 25 de km/h și avea o autonomie de 80 de kilometri.

+49 Foto
Muzeul Porsche din Stuttgart FOTO: Sergiu Alexandru (GSP)

Apoi urmează un lung șir de peste o sută de mașini, expuse în stânga și în dreapta, care atrag privirile curioșilor, dornici să vadă o serie de mașini păstrate perfect. Poze peste poze, filmulețe și multe amintiri.

Vizitatorii găsesc aici modele celebre, precum 911, 917, Carrera G, 918 Spyder sau 919 Hybrid. Turul se închide ca un cerc, cu cele mai noi modele, cele electrice. Practic, compania Porsche se îndreaptă spre ideea avută de fondator în urmă cu peste 100 de ani: o mașină cu motor electric.

Muzeu interactiv și șansa de a urca într-un Porsche

Muzeul oferă tot felul de distracții pentru vizitatori. Ei își pot testa viteza de reacție prin diferite aparate și pot vedea cum sună diferite motoare atunci când calcă pedala de accelerație. L-am încercat și noi și-am prins podiumul, din peste 300 de participanți.

Cea mai mare coadă este pentru ocazia de a urca într-un Porsche. Fanii stau la rând pentru a vedea cum se simte când ești la volanul unei supermașini și pentru a le fi făcută o poză.

+49 Foto
Muzeul Porsche din Stuttgart FOTO: Sergiu Alexandru (GSP)

Responsabilul Porsche din acest departament e chiar un român, în jur de 60 de ani. „Am plecat din România în anii ’80 și nu m-am mai întors de atunci”, spune el.

„Altar” dedicat motorsportului

Porsche este un nume de referință în motorsport, fiind una dintre companiile cu cel mai mare succes în curse. De numele Porsche se leagă aproape 180 de victorii în marile competiții, printre care și 19 succese în cursa de 24 de ore de la Le Mans, un record.

+49 Foto
Muzeul Porsche din Stuttgart FOTO: Sergiu Alexandru (GSP)

Iar muzeul onorează acest capitol important, fiind expuse o serie de mașini de cursă legendare, dar și o parte dintre titlurile câștigate. Iar la loc de cinste stă și un monopost de Formula 1, condus de Alain Prost.

E vorba de o mașină McLaren, cu motor Porsche, care în 1984 și 1985 a câștigat titlul mondial la constructori. Iar în 1984 l-a ajutat pe Niki Lauda să câștige titlul mondial la piloți, iar în ’85 și ’86 pe Prost.

Așadar, dacă aveți drum prin Stuttgart e păcat să nu vă faceți timp o oră să vizitați un muzeu auto de top.

Porsche a livrat 77.640 de mașini în primul trimestru

Livrările Porsche au rămas la un nivel stabil în primele trei luni ale anului. Producătorul de mașini sport a livrat 77.640 de vehicule clienților din întreaga lume, în perioada ianuarie - martie. Aceasta reprezintă o scădere moderată, de 4%, față de anul precedent.

În Europa (cu excepția Germaniei), Porsche a livrat 20.044 de mașini în primul trimestru, o creștere de 9% față de aceeași perioadă a anului precedent. Pe piața de origine a companiei, Germania, numărul de mașini livrate a crescut cu până la 37%.

Cu 28.025 de unități, Porsche Cayenne a înregistrat cele mai multe livrări în primul trimestru (+20%). Porsche Macan a fost livrat către 20.576 de clienți.

Emblematicul 911 este în continuare foarte popular în rândul clienților: au fost vândute 12.892 de unități în întreaga lume (+17%). Modelul Panamera a fost livrat către 6.139 de clienți (-28%).

Cu noile noastre modele atractive, aducem pe șosele, în 2024, cel mai puternic portofoliu de produse Porsche din toate timpurile. Acest lucru ne plasează într-o poziție de start ideală pentru anii următori

Detlev von Platen, membru al Comitetului Executiv pentru Vânzări și Marketing la Porsche AG

Show more
Loading ...
Failed to load data.

Show more
Loading ...
Failed to load data.