Naționala României se va deplasa tot cu trenul pe distanța Munchen - Wurzburg, una de 280 de kilometri, în perspectiva meciului cu olandezii de marți.
Este un chin să parcurgi pe autostradă traseul Wurzburg - Munchen. Sunt 280 de kilometri pe autostradă. Conform aplicațiilor specializate îi parcurgi în aproximativ trei ore și 20 de minute, însă niciodată nu se respectă timpul.
Din cauza lucrărilor de reabilitare, ce vor fi gata abia în decembrie 2025, a traficului intens în preajma Nurnbergului, a traficului în general pe acest tronson, extrem de utilizat de autovehicule de toate dimensiunile, de eventuale și nedorite accidente, plus ocazional ploi torențiale, așa cum s-a întâmplat în ultimele zile, nu faci niciodată cât scrie pe aplicațiile mobile. O oră în plus, în cel mai bun caz, în timpul zilei. Foarte rar!
Căile ferate germane nu au precizie nemțească, dar, totuși, e mai bine decât pe autostradă
Se stă în coloană, disciplinat, nu se schimbă benzile precum la noi, tot căutând slalomul printre automobile. Se păstrează viteza atunci când sunt limitări. Jumătate de drum este teribilă, în special pe distanța Wurzburg - Nurnberg, 110 kilometri.
Acesta este și motivul pentru care Edward Iordănescu a luat decizia finală ca deplasarea la Munchen să se facă tot cu trenul. Așa cum s-a întâmplat și înaintea partidei cu Ucraina (3-0). Nu e deloc un detaliu de superstiție, ci pur și simplu căile ferate germane sunt un partener de mobilitate mai bun.
Cu toate că și serviciile oferite de nemți cu acest mijloc de transport sunt puternic contestate de către germani. Rar există un tren care să ajungă la destinație la ora fixată! De aceea și Philipp Lahm, directorul turneului final, a criticat în termeni duri serviciile oferite de căile ferate germane în cadrul unei conferințe de presă.
Dar, totuși, este o idee mai bună, cel puțin în situația tricolorilor. În jur de două ore și 20 de minute până la destinație. Delegația este escortată de forțele de ordine de la hotel la gară, apoi de la gara din Munchen până la hotelul din capitala Bavariei.
100de euro este costul carburantului unui drum de 800 de kilometri pe drumurile Germaniei
30de euro costă un bilet de tren pe distanța Wurzburg - Munchen
{{text}}