Cu o istorie de aproape 200 de ani, Germania este renumită pentru cât de bine este pus la punct transportul feroviar, lucru testat și de „tricolori” în perioada petrecută la EURO 2024 # Gazeta Sporturilor a vizitat muzeul german al căilor ferate din Nürnberg, o adevărată incursiune în trecut și o călătorie prin inovații spectaculoase
Deutsche Bahn Museum se află la Nürnberg. De ce aici? Pentru că în 1835 din acest loc s-a plecat în prima călătorie pe șine cu o locomotivă cu abur, practic s-au pus bazele călătoriilor moderne.
Pe 7 decembrie s-a plecat de Nürnberg până la Fürth, 7 kilometri. Asta după ce cu 4 ani înainte se operase prima călătorie pe căile ferate, dar cu locomotive trase de cai.
Pe măsură ce lumea a intrat în secolul al XX-lea, acest nou sistem de transport a intrat în epoca sa de aur, o epocă a clădirilor magnifice ale gării și a locomotivelor cu abur puternice
ghidul muzeului
Un muzeu plin de istorie, o călătorie captivantă în timp
Muzeul conține mii de documente și fotografii, dar și locomotive și vagoane care au făcut istoria căilor ferate din Germania. De la primele locomotive pe abur, până la ICE 4, trenul modern care azi merge cu 265 km/h.
E o adevărată călătorie în timp, de la nașterea transportului feroviar la cum a fost modernizat și cum a devenit azi un reper pentru întreaga lume.
În muzeul din Nürnberg, vizitatorii pot admira cel mai vechi vagonet din lume, construit în 1829. Folosit pentru a căra cărbunele extras din mină, vagonetul provine din Anglia, în apropiere de Newcastle.
Acesta a fost inventat de englezi din nevoia de a transporta cât mai rapid cărbunele, existând o cerere foarte mare pentru locomotivele pe abur. Vagonetul expus poate căra până la 2,5 tone de cărbune.
Poftiți în vagonul de lux al Regelui Ludwig II al Bavariei
Tot aici se găsește și unul dintre cele mai spectaculoase trenuri create, cel al Regelui Ludwig II al Bavariei. Cunoscut pentru castelele sale, el a moștenit trenul, de la tatăl său, când a preluat tronul, în 1864. Iar de atunci a cerut ca acesta să fie modernizat, remobilat în stil baroc, inspirându-se din Franța.
Trenul a fost construit în 1860, iar modernizarea a avut loc între 1868 și 1870, fiind opera lui Franz von Seitz, pictor, profesor de arte și director de teatru, care s-a inspirat din ceea ce a văzut la Palatul Versailles.
După căderea monarhiei, trenul a fost adus la muzeul din Nürnberg, iar spre finalul celui de-Al Doilea Război Mondial, când muzeul a fost avariat, câțiva hoți l-au vandalizat. Ulterior a fost refăcut.
VIDEO Gazeta Sporturilor a vizitat muzeul feroviar din Nurnberg! Cum arată vagonul Regelui Ludwig II al Bavariei și cel al lui Otto von Bismarck
Din muzeul din Nürnberg nu lipsește trenul lui Otto von Bismarck
Un alt exponat de marcă din colecția muzeului este vagonul cancelarului Otto von Bismarck. Este primul vehicul original din colecția muzeului și a fost folosit de cancelar aproape 30 de ani, fiind primit cadou din parte unei asociații de companii feroviare private, chiar când se gândea să înființeze o companie de stat.
Vagonul este unul simplu la exterior, dar interiorul este extrem de special. Mobila este din lemn de mahon de cea mai bună calitate. Mâncarea era ținută caldă pe două mese încălzite, iar în podea se găsește un compartiment cu gheață, pentru a ține băuturile reci.
Trei puncte istorice în muzeu
Vizitatorii muzeului sunt duși într-o călătorie captivantă de explorare prin deceniile de la sfârșitul celui de Al Doilea Război Mondial până la căderea epocală a Zidului Berlinului în noiembrie 1989.
- Totul începe de la primul etaj, chiar în spatele casei de bilete, cu cel mai vechi vehicul feroviar din Muzeul DB: un vagon de cărbune din Anglia, țara în care a început istoria căii ferate.
- Imediat după aceea, vă așteaptă deja cel mai vechi vehicul feroviar german conservat: vagonul nr. 8, care circula pe prima linie de cale ferată din Germania, între Nürnberg și Fürth, în 1835.
- Turul continuă cu două hărți interactive. Ele arată creșterea rapidă a rețelei feroviare din Germania: începând cu primii șase kilometri în 1835 până la peste 60.000 de kilometri înainte de Primul Război Mondial.
9 euroeste prețul unui bilet de intrare la muzeul căilor ferate, copiii până în 6 ani având acces gratuit
{{text}}