Audi a lansat oficial noul A6 e-tron la mai bine de trei ani de la dezvăluirea modelului concept din cadrul Salonului Auto de la Shanghai 2021.
Noul Audi A6 e-tron este primul model al producătorului de la Ingolstadt care vine full electric în versiunea de caroserie Avant, iar caroseria tipică sedan a fost înlocuită de caroseria Sportback.
Primul model Audi full electric disponibil Avant
„Audi A6 e-tron este primul model Audi pur electric disponibil în variantele Sportback și Avant și este un automobil care va înflăcăra entuziasmul pentru mobilitatea electrică”, a declarat Gernot Dollner, CEO Audi.
Producătorul german a construit A6 e-tron pe noua platformă PPE (Premium Platform Electric), acesta fiind al doilea model de la Audi care este construit pe această platformă dupa model Q6 e-tron. Designul lui A6 e-tron este bazat pe eficientă, astfel coeficientul aerodinamic a fost mult imbunătăți pentru ambele variante de caroserie.
„Designul său spectaculos asigură cei mai buni parametri aerodinamici din portofoliul de modele, crescând astfel și eficiența. Este un automobil care va înflăcăra entuziasmul pentru mobilitatea electrică, cu autonomia sa care depășește considerabil 700 de kilometri și cu caracteristicile sale dinamice extraordinare”, a explicat Gernot Dollner.
Noile modele Audi A6 e-tron și S6 e-tron. Foto: audi.comCum arată noul Audi A6 e-tron și ce aduce nou
Fața noului model este foarte asemănatoare cu cea a lui Q6 e-tron, farurile subțiri și proiectoarele ascunse în bara fiind cele mai evidente asemănări. Versiunea Sportback are o linie a plafonului înclinată, asemănătoare cu cea a unui coupe, dar ambele versiuni vin în standard cu jante de 19 inch, în timp ce modelele S-Line primesc jante de 20 inch, iar versiunea de top S6 e-tron primește jante de 21 de inch.
În partea din spate, producătorul a integrat stopul pe toată lațimea mașinii, logo-ul Audi iluminat și un difuzor în partea inferioară pentru a evidenția trăsăturile sportive.
Spatele noului Audi A6 e-tron. Foto: audi.comLa interior, bordul lui A6 e-tron a fost complet schimbat în comparație cu modelele anterioare, trei ecrane fiind integrate în planșa de bord, un ecran de 11,9 inch pentru șofer, un ecran central pentru sistemul de infotainment de 14,5 inch și un ecran de 10,9 inch pentru pasagerul din dreapta șoferului.
Pe partea de motorizări, Audi va folosi pentru toate vesiunile lui Audi A6 e-tron, inclusiv S6, o baterie de 100 kWh. Audi A6 e-tron, atât în versiunea Sportback, cât și în versiunea Avant, folosește un singur motor electric care dezvoltă 367CP și permite o accelerație de 0-100 km/h în 5,4 secunde.
Noile modele Audi A6 e-tron și S6 e-tron vor putea fi comandate începând cu luna septembrie
Audi S6 a fost echipat cu tracțiune integrală și două motoare electirce care produc împreună 503CP. Audi S6 e-tron poate accelera de la 0–100 km/h în 3,9 secunde și poate atinge o viteză maximă de 210 km/h.
Spatele noului Audi S6 e-tron. Foto: audi.comPe partea de autonomie, A6 e-tron Sportback poate parcurge 756 km cu o singură încărcare, iar versiunea Avant 720 km. Audi S6 e-tron Sportback poate parcurge 675 km, în timp ce versiunea Avant poate atinge 647 km, autonomii mai mici dar destul de bune în comparatie cu ce ofera piața actuală.
Noile modele Audi A6 e-tron și S6 e-tron vor putea fi comandate începând cu luna septembrie a acestui an. Prețurile pentru A6 e-tron pornesc de la 75.600 de euro, în timp ce pentru S6 e-tron de la 99.500 de euro.
{{text}}