Instituții prestigioase de presă precum La Gazzetta dello Sport sau Canal Plus au prezentat echipa care aseară a câștigat în Europa League pe Arena Națională ca fiind Steaua. „Peisajul” corespundea faimei pe care acest brand îl avea în toată Europa: stadion cu aproape 35.000 de spectatori la un meci cu o echipă din Letonia, victorie spectaculoasă într-o competiție europeană de anvergură. Învingătoarea de aseară a arătat a Steaua. Echipa pe care Armata a înființat-o acum 7 ani și care joacă amicale în Liga 2 cu un pâlc de fani în tribune arată a orice numai a Steaua nu.
Dar „Steaua” devine deja un brand „de parcurs” din istoria acestui club. FCSB nu doar că nu e afectată de zvârcolirile din justiție, dar este chiar un club în ascensiune ca impact printre fani. Pentru FCSB, arena din Ghencea e deja prea mică și prea prost întreținută. La întoarcerea pe Arena Națională, actuala campioană a adus în tribune la o partidă cu o echipă necunoscută din Letonia mai mulți spectatori decât pot încăpea pe stadionul Steaua.
Pe vremuri, în Ghencea, ar fi venit poate 10.000 de fani în tribune la un astfel de meci. Poate. Până la urmă, ditamai Arsenal a jucat în Champions League, în Ghencea, cu jumătate din tribune goale. Arsene Wenger a și declarat atunci că nu i s-a întâmplat niciodată să joace în Champions League cu atât de puțini spectatori în tribune. Vă imaginați ce va fi în acest sezon pe Arena Națională cu Manchester United?
La trecutu-ți mare, care viitor?
Trecutul în fotbal este foarte important. Trofeele, palmaresul (par același lucru, dar nu e așa. Eu am ținut cu o echipă care avea palmares, nu și trofee), gloriile, amintirile sunt elemente la care ne raportăm mereu în fotbal. Dar și mai importante sunt prezentul și viitorul.
Vedeam și aseară, în numeroase cadre oferite din tribună, cât de mulți copii erau pe stadion. La un meci de la mijlocul săptămânii. FCSB are o istorie “în conflict”, dar prezentul și viitorul sunt ale sale. Nu doar că este de departe cea mai populară echipă, dar succesul pe care-l are printre copii arată că această supremație va continua.
„Steaua” se poate transforma doar într-un nume precum altele pe care această echipă le-a avut de-a lungul timpului. Pentru copiii care acum își încep viața de suporteri, Steaua poate avea aceeași rezonanță pe care o avea pentru mine în copilărie numele CCA. Ceva mare, important, dar din trecut. Sigur că și aseară, la partida din Europa League, suporterii au scandat faimosul „luptă, Steaua!”. Dar e cum se întâmpla la Craiova sau Brașov. Fanii de acolo scandau nostalgici “Știința” sau “Steagul”, dar mergeau alături de echipele care se numeau, mai nou, Universitatea Craiova sau FC(M) Brașov.
Nu este suficient să ai un nume. Acel nume trebuie întreținut. Iar un nume de dimensiunile Stelei este ținut acolo unde i-ar fi locul de meciuri cu Olympiacos și Manchester United la care vor veni în tribune 40-50.000 de fani. La Gazzetta dello Sport sau Canal Plus doar așa vor mai pomeni de Steaua.
{{text}}