Formula 1

Șefii McLaren și Red Bull se „împung”, după incidentul dintre Lando Norris și Max Verstappen petrecut în MP al Mexicului: „Devine un pic ridicol”

Zak Brown (McLaren) și Christian Horner (Red Bull) într-o discuție amicală FOTO Imago Images

Articol de Roxana Fleşeru   —  luni, 28 octombrie 2024

Zak Brown (McLaren) și Christian Horner (Red Bull) au păreri diferite despre duelul dintre Lando Norris și Max Verstappen, care a dus la penalizarea olandezului cu douăzeci de secunde în Marele Premiu al Mexicului.

Carlos Sainz a câștigat Marele Premiu al Mexicului, dar s-a discutat mai multe despre incidentul care i-a avut drept actori principali pe Lando Norris și Max Verstappen.

Britanicul l-a depășit pe Verstappen în virajul patru și a fost forțat să iasă în decor înainte ca pilotul Red Bull să părăsească pista în virajul opt, iar Norris a trebuit să părăsească din nou circuitul.

„Devine un pic ridicol. Îi aplaud pe comisarii FIA. Destul este destul”


Comisarii i-au aplicat lui Verstappen două penalizări separate de 10 secunde pentru cele două incidente din viraje. Astfel că triplul campion mondial a încheiat cursa din Mexic pe șase, iar Norris pe doi, reducând distanța dintre ei în clasamentul piloților, unde ocupă locurile unu și doi, la 47 de puncte cu patru etape înainte de finalul sezonului.

După cursă, șefii celor două echipe au fost întrebați despre incident. Zak Brown, directorul executiv al McLaren Racing, a spus, citat de BBC: „Devine un pic ridicol. Îi aplaud pe comisarii FIA. Destul este destul. Haideți să avem niște curse bune și curate în continuare. Comisarii se ocupă de asta. Asta reiese clar din sancțiunile care au fost date. Comisarii au făcut o treabă bună în acest weekend”.

Christian Horner: „Suntem în pericol să întoarcem cu susul în jos legile depășirii”

Christian Horner, directorul echipei Red Bull, a prezentat câteva date care, în opinia sa, dovedesc că Norris a frânat mai târziu în turul incidentului decât în cel mai rapid tur al său din cursă și că nu avea de gând să ia virajul.


Apoi, l-a acuzat pe Norris că a făcut acest lucru în mod deliberat pentru a se asigura că avea botul înainte în viraj.

„Obișnuia să fie o recompensă pentru cei mai curajoși să meargă pe exterior. Suntem în pericol să întoarcem cu susul în jos legile depășirii, unde piloții vor încerca doar să aibă nasul în față la apex și apoi să pretindă că trebuie să li se facă loc la ieșire. Puteți vedea destul de clar că el a ieșit efectiv de pe frâne, a intrat foarte târziu pentru a încerca să câștige acest argument în modul în care aceste reguli sunt scrise. Și apoi, în acel moment, ești penalizat”, a spus Horner, citat de BBC.

În clasamentul piloților, Max Verstappen rămâne pe primul loc cu 362 de puncte, urmat de Lando Norris cu 315p și de Charles Leclerc cu 291p.

Ierarhia constructorilor este condusă de McLaren cu 566 de puncte, urmată de Ferrari cu 537 de puncte și de Red Bull cu 512 p. Următoarea cursă are loc pe 3 noiembrie, pe circuitul Interlagos, în Brazilia.

Show more
Loading ...
Failed to load data.

Show more
Loading ...
Failed to load data.