Puține adaptări au fost realizate la fel de bine ca Arcane, dar această calitate a avut un preț. Cu cel de-al doilea și ultimul sezon pregătit pentru lansare săptămâna viitoare, un raport nou dezvăluie cât a cheltuit Riot pentru realizarea acestui serial.
Dacă nu ai trăit sub o piatră, probabil știi că Arcane a fost un succes uriaș pentru Riot și Netflix. Serialul animat bazat pe League of Legends este una dintre cele mai bine cotate adaptări produse vreodată, captivând atât fanii, cât și pe cei noi. Ai putea crede că acest succes s-a tradus și într-un profit imens, dar marjele sunt mult mai mici decât s-ar fi așteptat mulți.
Riot a cheltuit 250 de milioane de dolari pentru producerea Arcane
Conform unui raport exclusiv publicat de Variety, Riot a investit „aproximativ 250 de milioane de dolari pentru producția și promovarea celor 18 episoade din Arcane”. Cu un buget de aproximativ 14 milioane de dolari per episod, acest lucru face ca Arcane să fie cel mai scump serial animat produs vreodată, cu o diferență enormă față de restul.
Pentru context, iată bugetul pe episod al altor seriale animate celebre:
The Simpsons (Sezonul 30) (2018) – aproximativ 5 milioane de dolari pe episod
Family Guy (Sezonul 15) (2016) – aproximativ 2 milioane de dolari pe episod
The Clone Wars (Sezonul 7) (2020) – între 1-2 milioane de dolari pe episod
South Park (Sezoane recente) – între 1-2 milioane de dolari pe episod
Rick and Morty (Sezonul 5) (2021) – aproximativ 1 milion de dolari pe episod
După cum se vede, Riot a oferit Arcane un buget mult mai generos decât standardul industriei, dar cu un scor IMDb de 9/10 putem fi cel puțin mulțumiți că banii au fost bine investiți.
Dacă te întrebi de ce serialul a fost atât de scump, aparent cauza a fost lipsa de experiență în echipa de scenariști și cheltuieli extravagante pentru marketing:
Costul ridicat a fost influențat, spun sursele, de abordarea intensivă în privința muncii și de depășirile frecvente de costuri provocate de întârzieri în livrarea scenariilor, după ce producția celui de-al doilea sezon a început cu doar o parte din sezon scris.
Însă, chiar mai surprinzător decât costurile de producție a fost faptul că Riot a cheltuit 60 de milioane de dolari din propriul buget pentru promovarea primului sezon din Arcane, incluzând cascade extravagante, cum ar fi proiectarea unui spectacol de lumini pe zgârie-noriul Burj Khalifa din Dubai.
Aceasta a fost prima încercare serioasă a Riot de a se lansa în domeniul divertismentului și suntem siguri că viitoarele producții vor fi mai eficiente, dar este evident că au existat unele deficiențe în gestionarea proiectului. Cu toate acestea, ne putem bucura că produsul final nu a fost un eșec.
Vei urmări următorul sezon din Arcane?
{{text}}