Puma, compania germană de articole sportive, a suferit un „dezastru de marketing” după ce fundașul Marc Cucurella, ambasadorul brandului, a alunecat de două ori purtând noul model de ghete, pe care le-a aruncat la gunoi la finalul victoriei cu Tottenham (4-3).
Duminică seara, Marc Cucurella, fundașul stânga al lui Chelsea, a purtat în premieră ultimul model de ghete de fotbal lansat de Puma, Future 8, încălțări pe care compania germană le descrie a fi „next-gen”, revoluționare.
În primele 11 minute ale meciului cu Tottenham, Cucurella a alunecat de două ori. Gazdele au profitat de fiecare dată și au înscris în două rânduri. Iritat, fundașul spaniol a cerut o altă pereche de ghete, iar din acel punct al meciului nu a mai alunecat, semn că avusese o problemă reală ori cu ghetele, ori cu mărimea lor.
La finalul partidei, Cucurella le-a aruncat la gunoi, a fotografiat coșul și a publicat fotografia pe contul de Instagram. Postarea a rezistat doar câteva minute, fotbalistul fiind îndemnat să șteargă pentru nu-și leza sponsorul și, totodată, partenerul tehnic.
„Dezastru de marketing” pentru Puma. Marc Cucurella a „contribuit” din plin
Toată această situație a fost descrisă de tabloidul englez Daily Mail drept un „dezastru de marketing”. Asta pentru că fotbalistul lui Chelsea a purtat în premieră acele ghete, o mostră a ceea ce pot încălțările de 220 de lire sterline.
Compania germană miza pe vânzări bune în acest final de an, mai ales că nu și-a atins obiectivele financiare setate pentru trimestrul trei al anului. CEO-ul Arne Freundt se arăta încrezător referitor la „cererea din sezonul important de cumpărături (n.r. - de Sărbători)”, dar „episodul Cucurella” ar putea plafona vânzările.
Puma a promovat modelul Future 8 ca fiind specializat la 3 capitole ale jocului: adaptabilitate, mișcare și control. Problemele repetate cu care s-a confruntat Marc Cucurella reprezintă un exemplu de „Așa, nu!” în materie de marketing sau cel puțin un ghinion nemărginit pentru compania germană.
{{text}}