GSP special   •   Media   •   AUDIENȚE

Cum arată topul celor mai urmărite evenimente sportive la TV » Audiențele unui post de televiziune au „explodat” în 2024 + Record ISTORIC!

Articol de Andrei Crăiţoiu   —  marţi, 24 decembrie 2024

Fără îndoială anul 2024 rămâne unul istoric! Echipa națională a României s-a întors după 8 ani de pauză la un Campionat European, iar audientele Pro TV au „explodat” pe durata turneului final din Germania. În top 15, postul din Pache Protopopescu ocupă 12 poziții, Antena are două și Prima TV o singură „intrare”

Românii au stat cu ochii pe micile ecrane în 2024, iar Pro TV primește medalia de aur pentru cele mai bune audiențe pe care le-a înregistrat! Gazeta Sporturilor vă prezintă topul celor mai urmărite 15 evenimente sportive din România, în care Pro TV a "distrus" concurența.

Analiza este făcută pe target-ul național, în perioada 1 ianuarie - 20 decembrie 2024. Au fost luate în calcul toate competițiile sportive transmise, indiferent de postul de televiziune care a difuzat respectivul meci sau eveniment sportiv.

Pro TV a făcut audiențe istorice!


Liderul clasamentului este meciul din optimile de finală ale Campionatului European dintre România și Olanda, urmărit la nivel național de aproape 4,9 milioane de telespectatori. În timpul meciului jucat la München, 67,2 la sută dintre televizoarele deschise în România erau pe Pro TV!

Pe poziția secundă e partida Belgia - România, cu o audiență de 4.109.000 de telespectatori, urmată de confruntarea care ne-a asigurat prima poziție în grupa de Euro și calificarea în "optimile" de finală, Slovacia - România, 4.055.000 de telespectatori.

Doar 3 meciuri cu peste 4 milioane


De altfel, acestea sunt singurele transmisiuni sportive din România în 2024 care au fost urmărite de peste 4 milioane de români! La distanță mare de podium în ceea ce privește audiența e Spania - Anglia, cu 2.943.000 de persoane în fața micilor ecrane.

Niciun alt meci din cupele europene sau Superligă nu a prins Top 15 la final de 2024. Dacă ne referim la campionatul intern, în special pentru că meciurile sunt transmise de două posturi diferite de televiziune, iar cifrele se acordă separat și nu se cumulează.

TOP 15 audiențe la nivel național în 2024

Meciul

Postul TV

Data

Audiența

1. ROMÂNIA - OLANDA

Pro TV

02 iulie

4.866.000

2. BELGIA - ROMÂNIA

Pro TV

22 iunie

4.109.000

3. SLOVACIA - ROMÂNIA

Pro TV

26 iunie

4.055.000

4. SPANIA - ANGLIA

Pro TV

14 iulie

2.943.000

5. ROMÂNIA - UCRAINA

Pro TV

17 iunie

2.817.000

6. OLANDA - ANGLIA

Pro TV

10 iulie

2.533.000

7. SPANIA - FRANȚA

Pro TV

09 iulie

2.279.000

8. ROMÂNIA - KOSOVO

Antena 1

15 noiembrie

2.266.000

9. LITUANIA - ROMÂNIA

Antena 1

15 octombrie

2.072.000

10. PORTUGALIA - FRANȚA

Pro TV

05 iulie

1.989.000

11. SPANIA - GEORGIA

Pro TV

30 iunie

1.936.000

12. OLANDA - TURCIA

Pro TV

06 iulie

1.917.000

13. PORTUGALIA - SLOVENIA

Pro TV

01 iulie

1.838.000

14. SPANIA - ITALIA

Pro TV

20 iunie

1.838.000

15. CIPRU - ROMÂNIA

Prima TV

12 octombrie

1.837.000

Top 5 media de audiență all-time a meciurilor de fotbal din România

Meciul

Postul TV

Data

Audiența

1. ROMÂNIA - OLANDA

Pro TV

02 iulie 2024

4.866.000

2. FCSB - CHELSEA

Pro TV

07 martie 2013

4.746.000

3. MIDDLESBROUGH - STEAUA

TVR 1

27 aprilie 2006

4.700.000

4. CHELSEA - STEAUA

Pro TV

14 martie 2013

4.567.000

5. FRANȚA - ROMÂNIA

Pro TV

10 iunie 2016

4.543.000

România are 7,8 milioane de abonați TV

Conform ANCOM, pe piața telecomunicațiilor din România există 7.811.798 de abonați la serviciile de televiziune. Conform ultimului raport, grupul Digi este lider detaşat de mulți ani în ceea ce priveşte serviciile de retransmisie TV, în funcție de numărul de abonați, și deține o cotă de 69%.

Urmează grupul Orange, 16%, Vodafone, 11%, iar toţi ceilalţi 82 de operatori însumează restul de 4,2%. Pe segmentul abonaților la cablu, Digi deține o cotă și mai mare, 77%. Urmează Vodafone, cu 12,8%, urmat îndeaproape de grupul Orange.

Românii își iau informațiile de la televizor

Conform unui studiu al celor de la Reveal Marketing Research, când se uită la televizor românii se relaxează vizionând filme și seriale (70%), conținut de divertisment (67%), dar și uitându-se la documentare și emisiuni educative (66%).

În clasament urmează dezbateri și analize politice (62%) sau emisiuni de talk-show (62%).

Conform datelor studiului, topul surselor de informare accesate de români este alcătuit din televiziune (70%), social media (68%), presă online (56%), radio (38%), podcast (24%) sau presă scrisă (23%).

Cum au arătat audiențele în 2023

Meciul

Postul TV

Data

Audiență

1. ROMÂNIA - ELVEȚIA

Antena 1

21.nov

2.335.000

2. ISRAEL - ROMÂNIA

Prima TV

18.nov

1.787.000

3. ROMÂNIA - KOSOVO

Antena 1

12.sept

1.612.000

Cum au arătat audiențele în 2022

Meciul

Postul TV

Data

Audiență

1. ARGENTINA - FRANȚA

TVR 1

18.dec

2.915.000

2. ARGENTINA - CROAȚIA

TVR 1

13.dec

1.716.000

3. FRANȚA - MAROC

TVR 1

14.dec

1.710.000

Show more
Loading ...
Failed to load data.

Show more
Loading ...
Failed to load data.