Celebrul stadion al celor de la Real Madrid, „Santiago Bernabeu”, va trece printr-o schimbare de nume, din rațiuni comerciale.
Denumirea care datează încă din 1955 va fi scurtată, pentru a respecta normele de marketing din 2024. Astfel, noua bijuterie din Madrid se va numi pur și simplu „Bernabeu”. Stadionul din capitala Spaniei a fost inaugurat în 1947, trecând printr-un amplu proces de renovare între 2019 și 2024.
Cum abordează Real Madrid schimbarea de nume a stadionului
În prezent, eforturile celor din club în această privință se concentrează doar asupra anumitor acțiuni de marketing sau produse de merchandising, acolo unde este vizibilă și această schimbare de nume. Spre exemplu, site-ul stadionului se numește „Bernabeu”, fără Santiago, la fel ca și profilul oficial de pe rețelele de socializare.
Turul acestuia și-a schimbat denumirea în „Tour Bernabeu”. Nici machetele vândute de club ale acestuia nu mai conțin „Santiago”. Pentru ca schimbarea de nume să devină oficială, aceasta ar trebui aprobată de o Adunare Generală, lucru ce, deocamdată, nu s-a întâmplat, notează Marca.
Această schimbare subtilă în branding reflectă o strategie mai amplă de marketing și comercializare a clubului, care pare să se concentreze pe simplificarea numelui iconic al arenei.
În ultima perioadă, companiile scurtează numele din rațiuni de marketing pentru a crea o identitate mai ușor de reținut și de asociat cu brandul. Un nume scurt este mai accesibil și mai de impact, facilitând promovarea și recunoașterea rapidă a mărcii. În plus, acesta este mai flexibil pentru diverse forme de publicitate, cum ar fi logo-uri, reclame sau domenii web.
O denumire mai scurtă poate contribui, de asemenea, la o imagine mai modernă și poate atrage un public mai larg, incluzând posibile parteneriate de sponsorizare. Mai multe importante stadioane europene au trecut prin același proces, amintind aici chiar stadionul rivalei, care a adoptat și numele sponsorului „Spotify”, pe lângă tradiționala denumire de „Camp Nou”.
{{text}}