Domeniul ospitalității oferă un mix de produse și servicii, iar excelența în Horeca se măsoară prin nivelul de satisfacție al clienților. Așadar este vorba despre detalii, percepții, atmosferă, rafinament, acel „ceva” care-i face pe oaspeți să revină de fiecare dată într-un local. Iată cum să adaugi valoare ofertei din restaurante, cafenele, baruri, cofetării, braserii ș.a.
Creează o tematică și o atmosferă autentică în restaurant
Este nevoie de mult mai mult decât alegerea unui decor frumos. Începe un proces de integrare a elementelor vizuale, auditive, tactile și senzoriale, pentru a oferi o experiență memorabilă oaspeților din local. Inspiră-te din cultura sau tradițiile locale ori internaționale (ex. un bistro francez, un restaurant italian rustic). Leagă tema de o poveste unică, cum ar fi istoria familiei sau pasiunile personale.
Gândește-te la tendințele actuale care ar putea atrage publicul țintă, precum tematici ecologice, industriale sau futuriste. Alege culori care să susțină tematica. De exemplu, pentru un restaurant cu specific mediteranean, folosește alb, albastru și nuanțe de olive. Alege piese de mobilier inedite și integrează obiecte autentice (covoare tradiționale, vase ceramice, unelte tradiționale etc.).
Utilizează lumini calde și accente ambientale (lămpi din bambus pentru o temă tropicală sau candelabre pentru un restaurant elegant). Decorează masa cu accesorii Horeca adecvate, cum sunt mapele meniu personalizate, cărțile de onoare din piele naturală sau piele tip nubuk, suporturile de tacâmuri, inelele de șervet ș.a.
Oferă-le clienților experiențe multisenzoriale
Folosește iluminarea inteligentă, pentru a seta atmosfera potrivită în local. Completează cu o muzică de fundal potrivită și organizează mini concerte live, la evenimentele speciale pe care le găzduiești în restaurant (aniversări, seri tematice, festivaluri culinare etc.).
Utilizează lumânări parfumate sau difuzoare care emană arome plăcute, potrivite temei localului (lavandă pentru o cafenea relaxantă, citrice pentru o terasă tropicală). Schimbă aromele în funcție de sezon: scorțișoară și vanilie iarna, respectiv note florale primăvara.
Integrează tehnologia în interacțiunea cu oaspeții restaurantului
Utilizează platforme care stochează preferințele clienților (preparate-vedetă, alergii alimentare, preferințe culinare), pentru a oferi o experiență personalizată. Creează un meniu digital care sugerează specialități culinare și pairing-uri pe baza comenzilor anterioare sau a alegerilor exprimate cu ajutorul aplicației mobile dedicate.
Arată-i fiecărui oaspete că este important pentru restaurant și că este oricând binevenit, pentru a petrece momente agreabile. Trimite prin e-mail sau SMS notificări personalizate cu invitații la evenimente speciale, promoții speciale la zile de naștere sau aniversări.
Investește în accesorii Horeca potrivite localului tău
Imprimă logo-ul sau un simbol al localului pe accesorii precum veselă, șervețele, pahare, farfurii sau suporturi de masă. Folosește echipamente și accesorii Horeca în ton cu tema generală a restaurantului (tăvi din lemn pentru un local rustic sau veselă aurită pentru o atmosferă luxoasă).
Utilizează un cărucior pentru băuturi, ca să adaugi o notă clasică și interactivă servirii aperitivelor și cocktailurilor. Selectează atent mapele meniu și accesoriile de masă, notele de plată, suporturile de șervețele, placemats & coasters.
Oferă cadouri și suveniruri personalizate
Analizează cine sunt clienții tăi: localnici, turiști, familii, corporatiști, etc. Identifică preferințele și interesele lor. De exemplu, turiștii ar putea aprecia suveniruri care reflectă cultura locală (magneți, figurine sau decorațiuni realizate manual de meșteșugari locali). Poți oferi căni, suporturi pentru pahare, genți tote, șorțuri personalizate.
Alte idei excelente de suveniruri sunt produsele alimentare: gemuri locale, miere, uleiuri aromatizate, mixuri de condimente, toate ambalate elegant și purtând eticheta restaurantului. Investește în ambalaje de calitate, care să reflecte standardele localului și utilizează materiale sustenabile, precum hârtie reciclată sau pungi din materiale biodegradabile. Prin personalizarea cadourilor și a suvenirurilor, nu doar că vei adăuga un plus de valoare localului tău, ci vei crea o conexiune emoțională cu clienții, transformându-i în ambasadori ai brandului.
{{text}}