Fotbal   •   Liga 1   •   UTA - FCSB 0-1

Marius Avram contrazice experții în arbitraj contactați de GSP și validează penalty-ul din UTA - FCSB: „Îl prinde cu abdomenul” » Spune că roș-albaștrii mai meritau un 11 metri

Marius Avram
Marius Avram

Articol de Maria Olteanu   —  duminică, 26 ianuarie 2025

Fostul arbitrul Marius Avram a analizat imediat după fluierul final penalty-ul dictat în minutul 61 împotriva celor de la UTA Arad, în partida cu FCSB, la scorul de 0-0, la contactul dintre Dussaut și Musi.

Avram a contrazis doi specialiști contactați de GSP.ro, care au susținut că nu avea cum să fie dictat penalty la o asemenea fază banală.

Avram a invocat un articol din regulament care precizează că se dictează fault dacă există un contact, indiferent de partea corpului, iar în cazul de față este vorba despre un fault făcut cu abdomenul al jucătorului arădean asupra lui Musi.

Cum justifică Marius Avram penalty-ul de la UTA - FCSB


În minutul 60, Musi a scăpat singur spre poarta adversă. Extrema FCSB-ului nu și-a făcut bine pașii și i-a permis lui Dussaut să-l prindă din urmă și să-l conducă spre exterior. Chiar dacă inițial a părut că nu se poate dicta penalty, faza a fost întoarsă din camera VAR, unde Szabolcs Kovacs l-a chemat pe Viorel Flueran să revadă faza.

„Verdict simplu, este lovitură de la 11 m, am fost atent să văd unghiul, să vad ce i-a arătat când l-a chemat, să vad ce a stat la baza deciziei.

Legile jocului nu prezintă cu ce parte a corpului e făcut contactul, îi arată că fundașul îl prinde cu abdomenul pe piciorul de sprijin.

Când se face un asemenea contact, atunci e lovitură de la 11 metri. Contact prin alunecare, și conform legilor jocului, dacă este contact prin alunecare, în suprafața de pedeapsă, este penalty.


Penultimul punct (n.r. din regulament: alunecă prin alunecare sau un mod de disputare a mingii), nu își poate controla piciorul, are loc un contract. (Dacă Dussaut ar fi atins mingea?).

Faza se analiza complet diferit. În legile jocului, nu se explică clar dacă îl lovește cu piciorul e fault, dacă îl ia cu abdomenul sau altă parte a corpului nu e fault”, a spus Marius Avram, la „Fotbal Club”, de la Digi Sport.

Doi experți în arbitraj contactați de GSP.ro în timpul meciului și la final s-au pronunțat categoric, contestând decizia de a dicta penalty la o asemenea fază.

O fază banală, n-ai cum să dai penalty niciodată pe așa ceva! Nu vad niciun fel de imprudentă pentru a da lovitura de la 11 metri, mai ales că nu se dă niciun fel de avertisment:



- Arbitru FIFA pentru GSP.ro

Avram a spus că trebuia acordat penalty și la faza în care Iliev l-a lovit pe Mihai Popescu

În minutul 73 al partidei, portarul arădenilor, Iliev, l-a lovit pe Mihai Popescu în careu, când a vrut să grăbească reluarea jocului. Comentatorii TV Digi Sport au opinat pe loc că sunt circumstanțe clare de penalty, însă VAR nu a intervenit de această dată.

Marius Avram a spus că și aici s-ar fi impus acordarea unei lovituri de pedeapsă.

Nu s-au pus în acord în studioul Prima Sport

De partea cealaltă, în studioul Prima Sport, Basarab Panduru și Marius Baciu s-au contrazis asupra deciziei.

„Mă uit la piciorul drept [al lui Dussaut]. Se duce fără să facă nimic. Vine stângul, nu-l ia nici cu stângul. Apoi Musi pune piciorul și aici... parcă este ceva, dar cred că nu este penalty”, a spus Panduru.

În replică, Marius Baciu a adăugat: „O intrare întârziată, zic că sunt circumstanțe de penalty. Mingea e în joc. Într-adevăr, nu-l atinge în prima fază, dar există contact între cei doi după ce pleacă mingea. Nu e un penalty grosolan, dar se poate da”.

Show more
Loading ...
Failed to load data.

Show more
Loading ...
Failed to load data.