ESports   •   Stiri Gaming   •   GAMING

GTA 6: Un fost dezvoltator Rockstar vine cu vești proaste pentru jucătorii pe consolă

Articol de Gazeta Sporturilor   —  marți, 04 februarie 2025

În lipsa unor actualizări oficiale despre Grand Theft Auto 6, fanii nerăbdători se agață de zvonuri și speculații.

Un fost dezvoltator de la Rockstar Games a oferit recent o perspectivă asupra a ceea ce ne putem aștepta de la performanța jocului pe console – și previziunile sale s-ar putea să nu fie cele pe care jucătorii și le doreau.

Previziuni sumbre pentru jucătorii pe consolă

Rockstar a păstrat tăcerea în privința GTA 6, ceea ce a dus la o avalanșă de speculații despre orice, de la data lansării până la posibilitatea unui GTA Online 2 separat.



Cu toate acestea, fostul animator Rockstar, Mike York, sugerează că jucătorii de pe console ar trebui să își tempereze așteptările în ceea ce privește performanța jocului.


Într-un interviu cu YouTuber-ul Kiwi Talkz, York și-a exprimat opinia despre rata de cadre pe secundă (FPS) la care ne putem aștepta pe consolele de generație actuală, precum PlayStation 5 și Xbox Series X. Potrivit acestuia, jucătorii nu ar trebui să mizeze pe un gameplay la 60 de cadre pe secundă.

"Nu știu dacă vor reuși să atingă 60fps," a afirmat York. "Nu cred. Cred că ținta lor va fi 30fps – și un 30fps stabil, ceea ce înseamnă că nu va scădea niciodată sub acest nivel."

O realitate de 30FPS?

Deși mulți fani sperau că GTA 6 va rula la 60fps pe consolele actuale, comentariile lui York sugerează că Rockstar ar putea prioritiza fidelitatea grafică în detrimentul ratelor ridicate de cadre.



Totuși, acesta a menționat că optimizările ar putea permite, în anumite situații, depășirea pragului de 30fps.


"Vor încerca să optimizeze cât mai mult posibil pentru ca jocul să nu scadă sub 30fps," a explicat el. "Dar ar putea ajunge la 40, 41, 42fps, sau ceva de genul."

Această veste nu va fi bine primită de jucătorii care sperau într-o experiență mai fluidă, mai ales după ce jocuri precum Cyberpunk 2077 și Red Dead Redemption 2 au avut probleme de performanță la lansare.

Pentru cei care doresc cea mai bună experiență posibilă, York sugerează că varianta pe PC va fi, în cele din urmă, alegerea ideală – deși va necesita răbdare.



Rockstar a lansat întotdeauna versiunile pentru PC după cele pentru console, iar acestea au beneficiat de optimizări mai bune și grafică îmbunătățită.

"Mai târziu, când va apărea pe PC, probabil va fi super optimizat, vor fi schimbări, vor apărea noi plăci grafice și atunci vei putea rula jocul la 60fps," a adăugat el.

Poate AI-ul să salveze situația?

O posibilă soluție pentru jucătorii pe consolă, mai ales pentru cei care așteaptă o versiune îmbunătățită a PlayStation 5 sau Xbox Series X, ar putea fi tehnologia de upscaling bazată pe inteligență artificială.



York a menționat că o consolă mai puternică, precum zvonitul PS5 Pro, ar putea folosi această tehnologie pentru a ajunge la 60fps.



Totuși, el este sceptic că hardware-ul actual are suficientă putere pentru a rula GTA 6 la această rată de cadre în mod nativ.

În timp ce majoritatea speculațiilor despre GTA 6 s-au concentrat pe prețul jocului și pe posibilitatea unei lansări separate a GTA Online 2, acum și performanța a devenit un subiect fierbinte de discuție.



Dacă Rockstar va limita într-adevăr versiunile pentru console la 30fps, este de așteptat ca această decizie să stârnească dezbateri aprinse despre dacă merită să se prioritizeze grafica ultra-realistă în detrimentul unui gameplay mai fluid.

Pentru moment, fanii nu pot decât să aștepte. Până când Rockstar va rupe tăcerea, speculațiile vor continua, iar jucătorii vor analiza fiecare detaliu nou – indiferent cât de îngrijorător ar părea.

Show more
Loading ...
Failed to load data.

Show more
Loading ...
Failed to load data.