Sporturi   •   Formula 1   •   FERRARI

The Telegraph: Situația lui Lewis Hamilton la Ferrari e mult mai îngrijorătoare! Discuția jenantă de pe circuit, dezvăluită: „Lasă-mă în pace”

Lewis Hamilton, pilotul celor de la Ferrari, foto: Guliver/gettyimages
Lewis Hamilton, pilotul celor de la Ferrari, foto: Guliver/gettyimages

Articol de Oana Dușmănescu   —  joi, 20 martie 2025

Cotidianul britanic The Telegraph a analizat în profunzime situația lui Lewis Hamilton în primul Mare Premiu al anului, din Australia. Pilotul celor de la Ferrari a terminat pe locul 10, dar situația ar fi mult mai îngrijorătoare pentru septuplul campion mondial decât se vede la suprafața, scrie Tom Cary. Iată textul în traducere integrală:

„Campion mondial de șapte ori, Hamilton are nevoie de o îmbunătățire uriașă la Shanghai, duminică, după un debut foarte dezamăgitor la noua sa echipă, care l-a adus pe locul 10.

Cât de îngrijorați ar trebui să fie fanii lui Lewis Hamilton după debutul ezitant la Ferrari în Australia?

Este o întrebare care îi frământă pe mulți în paddock. De când s-a încheiat haoticul și imprevizibilul debut de sezon la Melbourne, cu Hamilton terminând doar pe locul 10, unii s-au grăbit să-l considere deja un fost mare campion.


Cei care au prezis că mutarea lui la Ferrari se va termina prost au fost primii care au spus «v-am spus noi», iar chiar și cei care sperau că ar putea recâștiga gloria de altădată și obține un al optulea titlu mondial în roșu au fost zguduiți de weekendul dezamăgitor al Scuderiei.

Adevărul este că o singură cursă este un eșantion mult prea mic pentru concluzii definitive, mai ales având în vedere că, până sâmbătă cel puțin, Ferrari părea să fie cel mai apropiat rival al McLaren. Cu siguranță, monopostul SF-25 are mai mult potențial de performanță.

Totuși, nu se poate ascunde faptul că a fost un weekend îngrijorător – atât pentru Ferrari, cât și pentru Hamilton.

Declarația lui de după calificările de sâmbătă, în care a spus că este «mulțumit» de performanța sa, deși a fost cu 0,9 secunde mai lent decât Lando Norris, a fost deosebit de alarmantă.


Hamilton făcea referire la faptul că a fost doar cu 0,2 secunde mai lent decât coechipierul său, Charles Leclerc, pe care l-a descris drept un «mare specialist în calificări». Și nu greșește aici. Dar părea mai degrabă o încercare de a minimiza așteptările, în linie cu strategia Ferrari de a justifica weekendul slab: Hamilton încă se adaptează la o nouă mașină, un nou volan, o nouă echipă... până în punctul în care nu mai putea fi ascunsă realitatea.

Între timp, Kimi Antonelli tot s-a adaptat la o nouă mașină și a reușit să urce de pe locul 16 până pe locul 4. Chiar și Carlos Sainz, care a abandonat, probabil s-a simțit mai bine în debutul său cu Williams decât Hamilton în cel cu Ferrari. Entuziasmul cu care britanicul a ajuns la Melbourne a fost spulberat rapid.

De fapt, Hamilton a fost învins de Leclerc în fiecare sesiune a weekendului. Părea că se simte ceva mai confortabil sâmbătă, dar, după cum a recunoscut chiar el, a revenit la zero în condițiile de ploaie de duminică. Problemele de comunicare cu noul său inginer de cursă, Riccardo Adami, au fost simptomatice pentru dificultățile sale. Hamilton chiar i-a răspuns iritat italianului să «îl lase în pace» când acesta l-a sfătuit să folosească butonul K1 pentru un plus de putere, în încercarea de a-l depăși pe Alex Albon (Williams). Fostul manager al echipei Williams, Peter Windsor, a descris incapacitatea lui Hamilton de a trece de Albon drept «jenantă».

Hamilton a fost, pe bună dreptate, supărat de greșeala strategică a Ferrari, care l-a lăsat pe pistă prea mult timp în ploaie. Dar chiar și atunci, l-a lăsat pe Leclerc să-l depășească din nou după ce monegascul a făcut o piruetă, iar Oscar Piastri l-a întrecut în ultimul tur.

Martin Brundle a rezumat cel mai bine weekendul lui Hamilton după cursă. Nu a exagerat, dar nici nu a îndulcit realitatea.

«Nu cred că Lewis a avut un weekend foarte bun,» a spus Brundle la Sky Sports. «Adică, ei spun că sunt foarte mulțumiți, dar, să fim serioși: a fost al optulea pe grilă, la nouă zecimi de secundă de pole, în spatele coechipierului. Piastri l-a depășit în ultimul tur, au fost tot felul de probleme... Nu a avut un ritm de cursă impresionant.

Nu cred că Lewis poate pleca de la această cursă cu altceva decât un sentiment de dezamăgire și o provocare serioasă înainte. Cu siguranță speră la mult mai mult în China, săptămâna viitoare.»

Hamilton ar trebui să fie dezamăgit, dar nu complet descurajat

Și are dreptate. Hamilton ar trebui să fie dezamăgit, dar nu complet descurajat. Vom înțelege mult mai multe după cursa din China. Marele Premiu al Australiei a fost un weekend atipic, pe un circuit stradal, care a fost dat peste cap de ploaie. Chiar și piloți experimentați precum Fernando Alonso și Sainz au fost surprinși de condiții, așa că nu este de mirare că Hamilton nu s-a simțit confortabil într-o mașină nouă, mai ales știind că reputația lui era în joc mai mult decât a oricui altcuiva.

Va progresa. Nu există niciun motiv să ne îndoim de Hamilton când spune că încă se adaptează. Dacă ne amintim, nici începutul său la Mercedes nu a fost strălucit. La fel ca acum, era un campion mondial care încerca să-și regăsească forma câștigătoare. Nu a obținut prima victorie decât la a zecea cursă, iar abia în 2014, după un an de acomodare și schimbări de regulament, și-a regăsit cu adevărat ritmul dominant.

Și Ferrari va progresa. Echipa a arătat competitivă în presezon, a avut un ritm decent vineri, și sunt șanse mari să-și regăsească viteza chiar în acest weekend, la Shanghai. Șeful Red Bull, Christian Horner, a avertizat să nu tragem concluzii pripite după performanța slabă din Melbourne.

«Acest circuit este destul de atipic», a spus Horner după cursă. «Cred că China este, să zicem, primul circuit reprezentativ pentru multe dintre cursele care urmează. Așa că va fi fascinant să vedem unde se află toată lumea.»

Și așa este. Hamilton va fi disperat să facă progrese. Să-l învingă măcar într-o sesiune pe Leclerc în China ar fi un impuls imens. Pentru că, deși este mult prea devreme să-l considerăm terminat, pare și că timpul nu este de partea lui. Vocile celor care spun că a trecut de apogeul carierei sale vor deveni și mai puternice dacă va continua să se chinuie.

Hamilton și Ferrari ar putea forma un parteneriat de vis, dar este clar că nu va avea parte de o lună de miere prelungită”.

Show more
Loading ...
Failed to load data.

Show more
Loading ...
Failed to load data.