ESports   •   Stiri Gaming   •   GAMING

A pierdut Sony viziunea de ansamblu? Un fost director PlayStation cere o resetare majoră

Articol de Gazeta Sporturilor   —  joi, 03 aprilie 2025

Yoshida vrea ca PlayStation să se întoarcă la sufletul său – nu doar la carapacea strălucitoare.

Mai puțin război al graficii, mai multe idei îndrăznețe – fostul șef PlayStation, Shuhei Yoshida, cere o nouă direcție pentru Sony. Mesajul său: dacă PlayStation vrea să rămână relevant, trebuie să schimbe mai mult decât doar rezoluția.

Un veteran își împărtășește părerea

Shuhei Yoshida, una dintre cele mai influente minți din istoria PlayStation, revine în prim-plan cu un mesaj clar și curajos.



Într-un interviu pentru AV Watch, el îndeamnă Sony să se elibereze de obsesia pentru grafica de ultimă generație și să îmbrățișeze în schimb diversitatea creativă și ideile proaspete.


Timp de decenii, încă din era lui Ken Kutaragi, PlayStation și-a construit reputația pe baza dominației tehnice. A fost o strategie de succes – până acum.

Dar, după cum spune Yoshida: „Această mentalitate trebuie să se schimbe.”

Grafică AAA? Desigur – Dar nu cu orice preț

Desigur, vizualurile impresionante cuceresc. Dar, potrivit lui Shuhei Yoshida, puterea grafică brută nu este suficientă pentru a captiva cu adevărat jucătorii – mai ales pe măsură ce costurile și timpii de dezvoltare explodează.


Exemplul său: Astro Bot. Nu este un monstru tehnologic, dar este fermecător, proaspăt și adorat, în special de către familii.

Demonstrează că jocurile pot fi diferite – colorate, îndrăznețe și pline de surprize.

Lecții din trecut

Yoshida amintește și de era PS3, când dezvoltatorii japonezi încercau cu orice preț să copieze tendințele occidentale – și aproape că și-au pierdut identitatea creativă.



Abia odată cu apariția unor jocuri precum NieR: Automata s-a dovedit clar că cele mai unice idei sunt adesea cele mai puternice.

Întrebarea este: Va acționa Sony?

Va lua Sony în considerare sfatul unuia dintre cei mai respectați veterani ai săi?



Rămâne de văzut. Dar un lucru este clar: industria evoluează – iar cei care nu se adaptează riscă să rămână în urmă.

Poate că „Next Gen” în 2028 nu va însemna doar mai multă putere, ci și mai mult curaj creativ.



Mesajul lui Yoshida rămâne în aer: Mai puțin bling – mai mult suflet.

Show more
Loading ...
Failed to load data.

Show more
Loading ...
Failed to load data.