Sporturi   •   Formula 1   •   IDEE

Leclerc le-a cerut în numele piloților, dar constructorii auto se opun revenirii majore propuse în Formula 1!

Michael Schumacher la volanul Ferrari în 2003, pe vremea când erau utilizate motoarele V10 // foto: Guliver/gettyimages
Michael Schumacher la volanul Ferrari în 2003, pe vremea când erau utilizate motoarele V10 // foto: Guliver/gettyimages

Articol de Daniel Grigore   —  sâmbătă, 12 aprilie 2025

Constructorii auto implicați în Formula 1 se opun ideii președintelui FIA, Mohammed Ben Sulayem, de a readuce motoarele V10 în campionatul mondial. Acest lucru a reieșit în urma întâlnirii de vineri de la Bahrain, care a reunit un număr important de directori.

Gazda întâlnirii a fost Ben Sulayem, iar la aceasta au participat reprezentanți ai companiilor auto care furnizează sisteme de propulsie în Formula 1.

În discuție s-au implicat șeful Audi, Gernot Döllner, președintele Honda HRC, Koji Watanabe, care a venit special din Japonia pentru întâlnire, iar directorul executiv al Mercedes, Ola Källenius, a participat de la distanță, din Stuttgart.

Constructorii auto se opun readucerii motoarelor V10 în Formula 1


Așa cum era de așteptat, primii care s-au opus motoarelor V10 au fost Audi și Honda, reprezentanții lor explicând că regulamentul de motorizare pentru 2026 este chiar motivul pentru care cele două companii participă în Formula 1. Acest lucru a fost suficient pentru a limpezi situația și a prefigura rezultatul acesteia.

Șeful Red Bull, Christian Horner, a descris întâlnirea drept „sinceră și productivă” și a susținut că președintele FIA a colectat informații despre cum ar trebui să fie motoarele din următoarea generație, care vor fi utilizate în Formula 1 începând din 2026.

Regulile privind sistemele de propulsie nu pot fi modificate pentru 2026, același lucru este valabil și pentru 2028, iar pentru a exista modificări înainte de sfârșitul anului 2031, ideea trebuie să primească sprijinul a patru dintre cei șase furnizori de sisteme de propulsie. Deocamdată însă, nu există un front comun, explică sportal.bg.

Horner a confirmat că o parte a discuției a vizat și crearea unui mecanism care să prevină repetarea sezonului 2014, când sistemul de propulsie al Mercedes s-a dovedit a fi mult superior celor gândite de restul furnizorilor.


Charles Leclerc: „Motoarele V10 ar fi fantastice!”

Charles Leclerc este unul dintre piloții care susțin ideea revenirii la motoarele V10, utilizate ultima dată pe scară largă în 2005.

„Vă pot spune cu siguranță ce gândesc. Cred că motoarele V10 ar fi fantastice. Ceea ce văd din datele pentru anul viitor nu este deosebit de interesant pentru mine. Aș spune că mulți dintre noi, piloții, împărtășim această opinie.

Poate că unii vor fi mai vocali decât alții din diverse motive, dar cred că toți vom fi de acord că o revenire la motoarele V10 ar fi o soluție mult mai bună.

Ne vom conforma deciziei care va fi luată. Nu cred că avem prea mult drept de vot. Este clar că ceea ce vedem nu este grozav”, a afirmat Leclerc în fața presei din Bahrain.

Anul viitor, Formula 1 va aduce prima modificare sistemelor de propulsie după 12 ani, din 2014 încoace.

Noile agregate vor păstra actuala formulă V6 turbo-hibridă, dar sistemul hibrid va fi simplificat, iar puterea lui triplată. Astfel, distribuția puterii între motorul cu ardere internă și elementul hibrid va fi 50/50.

Show more
Loading ...
Failed to load data.

Show more
Loading ...
Failed to load data.