Rivalii McLaren încep să deslușească avantajele pe care MCL39 le-a avut de la începutul sezonului. Cinci victorii în primele șase curse demonstrează avansul McLaren, iar inginerii și piloții sunt convinși că la baza acestuia stă o gestionare mult mai bună a pneurilor, în special presiunea optimă pe asfalt și evitarea supraîncălzirii acestora.
La aceasta se adaugă și răcirea eficientă a frânelor-spate ale MCL39, care contribuie semnificativ la menținerea pneurilor în fereastra optimă de temperatură. Chiar și în Miami, Oscar Piastri a demonstrat că se poate distanța rapid de Max Verstappen, imediat ce l-a depășit.
Cu ochii pe McLaren: îi va copia Red Bull atuul echipei care domină Formula 1?
„Când mașina derapează, pneurile spate încep să se supraîncălzească”, a explicat inginerul șef al Red Bull, Paul Monaghan. „Am făcut progrese în această direcție, dar nu am găsit o soluție magică. Este vorba despre rezolvarea unor probleme inginerești complexe, la care lucrează oameni foarte inteligenți”, a adăugat el, citat de sportal.bg.
Monaghan a confirmat că limitările impuse de plafonul bugetar încetinesc dezvoltarea RB21, dar a subliniat că toate echipele din Formula 1 se confruntă cu această situație.
Progresul McLaren a început acum un an, cu victoria lui Lando Norris la Miami. În a doua jumătate a sezonului 2024, echipa britanică a avut o mașină mai performantă decât Red Bull, Ferrari și Mercedes, care acum studiază cu atenție sistemul de răcire a frânelor spate ale MCL39, considerat cheia pentru gestionarea temperaturii pneurilor-spate.
{{text}}