Sporturi   •   Formula 1   •   SCHIMBĂRI

Noul design al monopostului Ferrari » Ce schimbări au adus inginerii pentru Lewis Hamilton și Charles Leclerc

Articol de Andrei Crăiţoiu   —  miercuri, 14 mai 2025

Scuderia Ferrari are o grafică specială pentru monopost, marcând primul an de parteneriat cu cei de la HP. Noul design combină roșul Ferrari cu albul și albastrul electric caracteristice ale partenerului

Chiar dacă Oscar Piastri (23 de ani) a câștigat Marele Premiu de la Miami, deși a pornit de pe poziția a patra pe grila de start, cei de la Scuderia Ferrari au intrat pe circuit cu o nouă colantare a monopostului de Formula 1.

Echipele de inginerie de la Ferrari (din Maranello) și HP (din Barcelona), au lucrat împreună și au experimentat cu tehnologii și materiale pentru a obține rezultatul final în ceea ce privește monopostul.


Schimbări importante pentru Scuderia Ferrari

„Tehnici inovatoare au fost utilizate pentru a produce folia care acoperă o parte din monopostul SF-25”, anunță partenerul celor de la Ferrari.

Precizând că este „un pas semnificativ înainte față de tehnologia folosită anul trecut, creând un înveliș cu până la 14% mai ușor și cu până la 17% mai subțire, cu o rezistență termică sporită”.

Folia nu conține PVC, e complet reciclabilă și e aplicată folosind cea mai nouă tehnologie latex de la HP.


Design special pentru Marele Premiu de la Miami

Pentru prima dată în istoria Scuderiei, caroseria monoposturilor SF-25 pilotate de Charles Leclerc și Lewis Hamilton prezintă elemente grafice asimetrice.

Accente din albastrul electric specific HP apar pe aripile din față și din spate, deși roșul Ferrari rămâne culoarea dominantă. Roțile sunt vopsite în alb, creând un aspect modern care întruchipează viziunea inovatoare a echipei.

„Colaborarea noastră cu Ferrari este o dovadă a modului în care HP depășește limitele posibilului. Împreună, valorificăm tehnologia, performanța și inovația pentru a crea și co-dezvolta experiențe excepționale pe pistă și în afara ei”, a fost mesajul transmis de Enrique Lores, președinte și CEO, HP.

Totul a început acum un an la Marele Premiu de la Miami și, de atunci, am văzut cât de profund aliniate sunt cele două companii în ceea ce privește importanța oamenilor în stimularea inovației, căutarea excelenței și depășirea limitelor

Benedetto Vigna, CEO Ferrari

Ferrari încă nu se regăsește pe circuit

În Marele Premiu de la Miami, Oscar Piastri (23 de ani) a triumfat însă cei de la Ferrari încă nu se regăsesc. La Miami, între Lewis Hamilton și Charles Leclerc au existat șicanări reciproce, cei doi bătându-se pentru poziții cât mai bune.

Lewis Hamilton, nemulțumit de monopostul Ferrari/ foto Imago Images

Dar nu au reușit decât să prindă locurile 7 și 8 la final, Charles terminând la această cursă în fața noului său coleg, Lewis.

Scuderia Ferrari este cea mai de succes echipă din istoria Formulei 1, participând în fiecare sezon de la înființarea campionatului în 1950.

Noul clasament general al piloților

  1. Oscar Piastri – 131 de puncte
  2. Lando Norris – 115
  3. Max Verstappen – 99
  4. George Russell – 93
  5. Charles Leclerc – 53
  6. Kimi Antonelli – 48
  7. Lewis Hamilton – 41
  8. Alexander Albon – 30
  9. Esteban Ocon – 14
  10. Lance Stroll – 14
  11. Yuki Tsunoda – 9
  12. Pierre Gasly – 7
  13. Carlos Sainz – 7
  14. Nico Hulkenberg – 6
  15. Oliver Bearman – 6
  16. Isack Hadjar – 5
  17. Fernando Alonso – 0
  18. Liam Lawson – 0
  19. Jack Doohan – 0
  20. Gabriel Bortoleto – 0

Noul clasament general al constructorilor

  1. McLaren – 246 de puncte
  2. Mercedes – 141
  3. Red Bull Racing – 105
  4. Ferrari – 94
  5. Williams – 37
  6. Haas – 20
  7. Aston Martin – 14
  8. Racing Bulls – 8
  9. Alpine – 7
  10. Sauber – 6
Show more
Loading ...
Failed to load data.

Show more
Loading ...
Failed to load data.