Lando Norris, pilotul celor de la McLaren, a câștigat Marele Premiu de Formula 1 din Principatul Monaco. Charles Leclerc și Oscar Piastri completează podiumul.
Este a doua victorie a sezonului pentru pilotul „Papaya” și a șasea din carieră.
Au mai punctat Max Verstappen, Lewis Hamilton, Isack Hadjar, Esteban Ocon, Liam Lawson, Alex Albon și Carlos Sainz.
„Perla coroanei” rămâne fără strălucire: un Monaco lipsit de magie
Formula 1 a adăugat o provocare suplimentară la Marele Premiu de la Monaco din acest an, impunând efectuarea a cel puțin două opriri la boxe pentru cursa din 2025. Piloții sunt obligați să folosească cel puțin trei tipuri diferite de pneuri, ceea ce a presupus automat cel puțin două treceri pe la standuri. Speranța este că această schimbare va aduce un plus de spectacol unei curse desfășurate pe străzile înguste și sinuoase de la Monte Carlo, unde oportunitățile de depășire sunt limitate, iar strategia obișnuită implică, de regulă, o singură oprire.
Lando Norris, pilotul McLaren, a plecat din pole-position, iar monegascul Charles Leclerc, eroul local, a completat linia întâi la start. Piastri și Verstappen au plecat din linia a doua, fiind urmați de Hadjar, Alonso și Hamilton, penalizat cu trei poziții pe grilă, după ce stewarzii au considerat că septuplul campion mondial l-a blocat pe Verstappen în calificările de ieri.
Marele Premiu de la Monaco, considerat de mulți „perla coroanei” din calendarul Formulei 1, nu a reușit nici în acest an să redea farmecul și emoția din vremurile de altădată. Regula celor două opriri obligatorii la boxe, introdusă în speranța revitalizării spectacolului, s-a dovedit ineficientă.
Cursa a debutat sub semnul neutralizării, după un incident minor provocat de Pierre Gasly care a adus un Virtual Safety Car, însă restul întrecerii s-a desfășurat fără momente notabile: fără depășiri, fără tensiune, fără dramatism. Doar Max Verstappen a adus un strop de emoție în final, alegând să efectueze cea de-a doua oprire la boxe chiar în ultimul tur, presat de spectrul descalificării.
Acest moment i-a permis lui Charles Leclerc să se apropie amenințător de Lando Norris, în timp ce Oscar Piastri completa trio-ul fruntaș într-un final cu iz de suspans. Totuși, ordinea stabilită la start a rămas neschimbată pe podium: Norris, Leclerc, Piastri, australianul păstrându-și poziția de lider în clasamentul general.
Remarcabilă a fost clasarea ambelor monoposturi Racing Bulls în puncte, cu Hadjar pe locul 6 și Lawson pe 8, la fel și cea a echipei Williams, cu Albon pe 9 și Sainz pe 10. Esteban Ocon a încheiat pe locul 7, completând un top 10 cu puține surprize. În ansamblu, o cursă anostă, salvată doar de rezultatul interesant și de subtilul joc strategic din final. Până la Marele Premiu al Spaniei, programat săptămâna viitoare, spectacolul rămâne în stand-by.
Ierarhia finală a piloților în cursa de la Monaco:
Cum au terminat piloții MP de F1 din Monaco // foto: Formula 1Clasamentul piloților, după cursa de la Monte Carlo:
Oscar Piastri - 161 de puncte
Lando Norris - 158
Max Verstappen - 136
George Russell - 99
Charles Leclerc - 79
Lewis Hamilton - 63
Kimi Antonelli - 48
Alex Albon - 42
Esteban Ocon - 20
Isack Hadjar - 15
Lance Stroll - 14
Carlons Sainz - 12
Pierre Gasly - 7
Nico Hulkenberg - 6
Oliver Bearman - 6
Liam Lawson - 4
Fernando Alonso - 0
Jack Doohan - 0
Franco Colapinto - 0
Gabriel Bortoleto - 0
Ierarhia constructorilor:
McLaren - 319
Mercedes - 147
Red Bull - 143
Ferrari - 142
Williams - 54
Haas - 26
Racing Bulls - 22
Aston Martin - 14
Alpine - 7
Kick Sauber - 6
Marele Premiu de Formula 1 din Monaco
Turul 78/78: Final de cursă. Lando Norris câștigă, Leclerc și Piastri completează podiumul.
Turul 77/78: Piastri i-a prins și el pe Norris și Leclerc. Verstappen nu a schimbat nici până în acest moment.
Turul 70/78: Ritmul scăzut al lui Verstappen i-a făcut pe Lando Norris și Leclerc să fie în doar câteva zecimi de secundă. Piastri se apropie și el, însă cum depășirile sunt extrem de greu de efectuat pe circuitul de la Monaco, pilotul „Calului Cabrat” așteaptă o greșeală a britanicului, asupra căruia aplică din ce în ce mai multă presiune.
Turul 63/78: Charles Leclerc l-a „lipit” pe Lando Norris. Monegascul este la 7-8 zecimi în spatele acestuia.
Turul 60/78: Verstappen încă se află la șefia cursei de pe străzile din Monte Carlo. Batavul este în așteptarea unui Safety Car, dat fiind faptul că cvadruplul campion mondial de la Red Bull nu a făcut încă al doilea pit obligatoriu.
Turul 53/78: Drive-through penalty pentru Russell.
Turul 51/78: Norris a schimbat și el - 2.2. Verstappen este noul lider temporar al cursei.
Turul 50/78: Pit de 2.2 secunde și pentru Leclerc, care efectuează a doua intrare pe linia boxelor, obligatorie în acest an la Monte Carlo. George Russell l-a depășit pe Alex Albon, moment rar pentru această cursă.
Turul 49/78: Pit excelent pentru australianul Piastri, care iese pe circuit tot în fața lui Hamilton.
Turul 46/78: Fără alte evenimente importante pe străzile de la Monte Carlo. Piastri se distanțează de Verstappen, Norris își menține avantajul față de Leclerc. Lewis Hamitlon, singurul pilot cu un salt notabil: de pe 7, pe 5.
Turul 38/78: Ecartul dintre Lando Norris și Charles Leclerc a crescut la peste 5 secunde. Probleme tehnice pentru Fernando Alonso, care abandonează.
Turul 33/78: „Schimbările treptelor de viteză se simt ca în 1972”, transmite Verstappen prin intermediul sistemului radio.
Turul 32/78: Piloții Mercedes și Williams sunt singurii care nu au schimbat până în acest moment.
Turul 29/78: În cele din urmă, schimbă și batavul de la RedBull. Revine pe poziția a 4-a, cea de pe care a și plecat din grilă.
Turul 28/78: Verstappen conduce pe străzile din Monte Carlo, însă batavul încă nu a trecut pe la boxe. Urmează Norris, Leclerc, Piastri, al cărui prim schimb a fost unul ratat, și Hamilton. Alonso, Ocon, Hadjar, Lawson și Albon completează top 10. Singurul pilot care a efectuat deja ambele treceri pe la boxe este Franco Colapinto. Pierre Gasly, colegul său de la Alpine, este singurul care s-a retras până în acest moment.
{{text}}