Presa din Anglia a făcut recenzia noului model lansat de producătorul auto român: Dacia Bigster.
Englezii de la The Telegraph au fost impresionați de aspectul exterior al mașinii, de performanța acesteia și de costul redus. Dacia a lansat noul model Bigster la salonul auto de la Paris în octombrie 2024. Mașina producătorului auto român pornește de la prețul de 23.000 de euro în România.
Publicația britanică spune că oferta Bigster este ca un meniu clasic „șuncă, ou și cartofi prăjiți”, într-un segment în care concurența oferă un „sushi tehnologic, scump și rece”. Iată fragmente din textul în care comentează englezii:
FOTO. Presa din Anglia a făcut review la Dacia Bigster și a dat verdictul
„Dacia a ridicat ștacheta cu Bigster, un SUV de segment C bine proiectat și rafinat, oferind mai mult pentru mai puțin, grație designului inteligent și atenției la detalii, aspecte apreciate de familiile cu venituri diverse.
Faceți cunoștință cu noul Dacia Bigster, un nume interesant pentru o ofertă simplă, de tipul bacon-cartofi prăjiți-ochiuri, dar consistentă, într-una dintre cele mai populare clase de mașini din Europa: SUV-ul de familie, cu peste trei milioane de unități vândute anual, reprezentând peste 23% din totalul vânzărilor de mașini noi.
Era doar o chestiune de timp până când compania cu sediul în România, deținută și administrată de Renault din 1999, își va extinde conceptul de «esențialitate» în această piață a crossoverelor. Cel mai recent Duster, lansat anul trecut, face deja progrese în clasa SUV-urilor B mai mici, în timp ce hatchback-ul Sandero este cea mai bine vândută mașină din Europa.
Cum se explică acest succes? O parte din răspuns este oferită de Denis Le Vot, directorul executiv al Dacia.
«În 2019, costul mediu al unei mașini din clasa SUV segment C era de 29.000 €, anul trecut era de 38.000 €. Deci, a fost puțin din cauza pandemiei, puțin din cauza crizei de aprovizionare, puțin din cauza costului energiei, puțin din cauza costului aluminiului sau a oricărui alt factor», spune el. «Dar mașinile sunt prea scumpe, iar oamenii nu mai vor să cheltuiască bani pe mașini; ei fac alegeri...»
Așadar, Dacia dă timpul înapoi cu cinci ani în ceea ce privește prețurile. Se aplică acest lucru și la Bigster? Un NU răsunător. Din exterior, este un vehicul arătos, robust, cu panouri gri din plastic pe praguri și în jurul arcadelor roților.
Dar interiorul? Dacia a petrecut ultimii ani adresând întrebări, în principal a 400 de cumpărători germani (unde această piață a SUV-urilor de segment C este cea mai puternică), despre ce le place, ce nu le place și ce i-ar putea convinge să cumpere o mașină.
Rezultatul este un bord cu ecran dublu, bine proiectat, cu comenzi pentru scaune încălzite, volan încălzit… Stați puțin, scaune încălzite pe o Dacia?
«Scaune încălzite?» Sigur. Altfel, oamenii pur și simplu pleacă. Aceste lucruri sunt «esențialitatea” segmentului C. Nu vizăm segmentul premium, ci am analizat pur și simplu ce își doresc cele trei milioane de oameni care cumpără anual astfel de mașini și nu sunt dispuși să facă compromisuri», spune Le Vot.
Există multe elemente de design inteligent, cum ar fi cotiera scaunului din mijloc din spate, care conține suporturi pentru pahare și sloturi pentru smartphone-uri, împreună cu suporturi practice pentru bagaje. Există chiar și o opțiune de camping cu un pat dublu, precum și bare de plafon versatile. Există, de asemenea, un control al înclinării banchetei din spate, accesibil din portbagaj.
Cum se traduce «esențialitatea» Dacia în experiența de condus? În două cuvinte: complet normală. Bigster este perfect adaptat rolului de mașină de familie; gândiți-vă la drumuri școlare, excursii la mare, vizite la rude, cumpărături și mai multe drumuri școlare. Sau, cum spune Le Vot: «Chiar în inima segmentului C.»
Principalele opțiuni de propulsie sunt un motor pe benzină mild-hybrid de 1,2 litri cu trei cilindri, care dezvoltă 138 CP cu tracțiune față sau 127 CP cu 4x4, împreună cu un hibrid de 1,8 litri cu 153 CP și tracțiune față - singurul disponibil la lansare.
Acesta este o actualizare a sistemului hibrid apreciat al Renault, cu o cutie de viteze automată fără ambreiaj, cu două motoare și trepte de viteză cuplate cu roți dințate în loc de inele de sincronizare convenționale. Motorul cu patru cilindri, cu capacitate mai mare, are un cuplu mai mare (127 lb ft) decât cel cu trei cilindri de 1,2, pentru a ajuta la fluidizarea schimbărilor de viteză.
Pe o varietate de tipuri de drumuri și suprafețe (și pe jante de 19 inchi), rularea este acceptabilă. Caroseria se înclină în viraje, dar este bine controlată, iar călătoriile lungi sunt confortabile.
Direcția nu este cea mai precisă, dar răspunde bine și se simte precisă și bine echilibrată. Pedala de frână are un mic joc la începutul cursei, dar frânarea se simte puternică și progresivă odată ce plăcuțele sunt acționate.
Manevrabilitatea este controlată, cu o amortizare fină și o senzație de încredere la volan. Nu există încă rezultate ale testelor de impact Euro NCAP, dar Dacia se așteaptă la patru stele.
Ceea ce se remarcă puternic pentru oricine a condus generații anterioare de mașini Dacia este cât de multă gândire și design au fost investite în Bigster. Este pur și simplu mai bun din toate punctele de vedere.”, au concluzionat englezii de la The Telegraph.
Pe scurt: Dacia Bigster Hybrid 155 Journey
Caroserie: SUV cu cinci uși, segment C
Preț: de la 24.995 £ (29.245 £ modelul testat)
Viteză maximă: 112 mph, 0-62 mph în 9.7 sec
Consum: 60.1 mpg (WLTP Combinat), 58.9 mpg în test Motor & cutie de viteze: 1.8 litri, patru cilindri, benzină aspirat natural, transmisie automată fără ambreiaj și sistem de propulsie hibrid, tracțiune față
Putere/cuplu maxim: 153 CP @ 5.300 rpm/129 lb ft @ 3.000 rpm
Emisii CO2: 105 g/km (WLTP Combinat)
Concurenți Suzuki Vitara, de la 26.949 £, viteză maximă de 121 mph, 0-62 mph în 9.5 sec Nissan Qashqai, de la 30.135 £ - Crossover de familie de dimensiuni similare (4.425 mm lungime), dar mult mai scump.
{{text}}