Dacia a reușit o performanță rar întâlnită într-un context nefavorabil pieței autoturismelor, și anume creșterea atât a prețurilor, cât și a vânzărilor. Datele arată că Dacia și-a mărit prețurile cu 48%, dar și vânzările cu 19%.
Prețurile autoturismelor noi în Germania au crescut, între 2019 și 2024, cu 40%, în timp ce vânzările s-au dus în jos, scăzând cu 22%, conform unui studiu realizat de JATO Dynamics.
Dacia, cifre record într-o perioadă dificilă pentru industria auto din Germania: creștere cu 19% a vânzărilor
Dacia este singura marcă de mașini care „a păcălit” trendul. Deși a majorat prețurile cu 48% în perioada analizată, marca românească a reușit să vândă mai mult decât altele.
Raportul nu menționează explicit numele companiei, dar toate indiciile duc către Dacia. Prețul mediu al unei tranzacții în raportul amintit este de 15.000 de euro, exact cât costă un model al firmei românești, conform iamsport.ro.
Celălalt semn care arată că vânzările Dacia este faptul că Sandero a fost cel mai vândut model de mașină în Europa în 2024.
Oferta Daciei prezintă publicului atât prețuri accesibile cât și mașini nepretențioase
Motivele pentru care Dacia s-a remarcat pe piața auto din Europa sunt prețurile accesibile și mașinile nepretențioase, potrivite clasei de mijloc din societate.
În acest moment, Dacia rămâne cea mai ieftină marcă din fiecare segment, într-un context în care prețurile au înregistrat modificări drastice. Acest lucru va face diferența în piața germană, afectată în ultimul timp de creșterile de preț.
Sandero pornește de la 12.490 euro, un preț imbatabil pentru un hatchback.
Spring EV costă 16.900 euro, fiind cea mai ieftină mașină electrică din Germania.
Jogger, un model între SUV și break, începe de la 17.990 euro.
Duster, SUV-ul vedetă, pleacă de la 18.990 euro.
Bigster va porni de la 23.990 euro.
Piața auto din Germania a înregistrat scumpiri peste scumpiri în intervalul 2019-2024. Prețul mediu al unei mașini noi a crescut cu aproape 40%, vânzările scăzând drastic până la 22%. Trebuie menționat că doar o treime din această majorare este atribuită vehiculelor electrice.
Chiar dacă salariile germanilor au crescut cu 24%, aceștia nu preferă mașinile noi din pricina prețurilor ridicate, acestea fiind cu 11% mai puțin accesibile decât în urmă cu 5 ani. Germanii se orientează tot mai mult către mașini cumpărate în leasing sau în regim second-hand.
Industria auto riscă să nu mai aibă clienți din toate păturile sociale, dacă se va orienta tot mai mult către cei cu venituri ridicate.
{{text}}