Max Verstappen (27 de ani), pilotul celor de la Red Bull Racing, crede că Formula 1 nu se va mai întoarce niciodată pe varianta Nordschleife a circuitului de la Nurburgring, din cauza gradului ridicat de periculozitate.
Chiar dacă monoposturile de Formula 1 au devenit mai sigure, riscurile se mențin, fapt pentru care și circuitele au suferit modificări substanțiale de-a lungul timpului. Nu este însă și cazul pistei din Germania.
Imposibil pentru Formula 1 de concurat pe Nordschleife: „Este mult prea periculos!”
Campionul en-titre al Formulei 1, Max Verstappen, susține că vitezele care pot fi atinse de un monopost din Marele Circ rămân prea mari pentru Nordschleife, astfel că disputarea unei curse pe această variantă ar prezenta pericole mult prea mari.
„Asta nu se va întâmpla cu actualele monoposturi de Formula 1 pe care le avem, mi-e frică. Cu viteza unui GT3 este în regulă și încă realizabil. Am văzut materiale din trecut și din prezent, chiar și cu Formula 1 pe Nordschleife.
Un lucru este sigur: Formula 1 nu va mai ajunge acolo. Este de departe mult prea periculos”, a declarat Verstappen, citat de RacingNews365.
Norschleife, supranumită „Iadul Verde”
Secțiunea Nordschleife a pistei germane Nurburging este considerată de mulți piloți drept cea mai periculoasă din lume, datorită virajelor foarte strânse și înguste, denivelărilor existente, dar și datorită gardului de protecție care este montat foarte aproape de asfalt.
Nu degeaba mai este cunoscută și ca „Iadul Verde”, din cauza numeroaselor accidente fatale care s-au produs aici de-a lungul timpului. În plus, această variantă trece aproape în întregime printr-o pădure, înainte să revină spre circuitul propriu-zis, de Grand Prix. Pe Nordschleife a avut loc și accidentul cumplit al lui Niki Lauda, din 1976.
Max Verstappen a fost surprins, cu o lună în urmă, pe Nurburgring, sub numele de Franz Hermann, la o sesiune de teste cu propria sa echipă de motorsport. În prezent, pe secțiunea Nordschleife de la Nurburgring nu se mai dispută decât competiții de anduranță și de GT-uri.
Articol de Ciprian Necula
{{text}}